Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, håller på med en remix för en tävling, jag behöver lite ärlig, proffsig feedback! Tävlingen stänger om en vecka så jag har några dagar på mig att göra klart, men det är svårt att klämma in bland jobb och nyfött barn...

Jag brukar själv ge så mycket feedback så ofta jag kan på den här sidan så jag skulle vara evigt tacksam. Jag har bara rå-arrangerat den, men jag tror den har potential om jag bar får lite ideer.

Jag skickar en soundcloud- länk så slipper ni ladda ner..

Länk borttagen - Remixer ej tillåtet

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

Tog en lyssning nu och här e vad jag kom fram till:

Det hörs att du har koll på vad du gör, kicken och basen gillar jag. Vad har du använt för kick?

Looparna e dock lite röriga, det blir lite för mycket på en gång. Särskilt i introt 00:30 - 01:30. Kanske prova att ska av lite? Sen skulle jag vilja ha lite mer variation i låten, blir lite enformigt efter ett tag. Och kanske ett syntljud som spelar lite i ett högre frekvensområde med.

Som helhet bra jobbat och lycka till i tävligen! 🙂

Postat (redigerat)

Tack! Kicken är från en maschine expansion "dark pressure", "basen" är en tom från battery. Ska städa upp lite i den imorron då, vet inte riktigt vilken grej jag ska skala bort, men tack och hör gärna av dig om du kommer på nåt mer, all feedback är guld!

Edit: lyssnade på den på iphonehögtalaren, shit vad rörigt det lät där du sa, självklart ska jag rensa ut där, ska vila öronen och ladda upp en ny version imorron

Redigerat av Miklo
Postat (redigerat)

Har lagt upp en ny version, det kom upp en hel del nya ideer under arrangeringen tyvärr så det kanske blev ännu mer rörigt, jag vet inte, säg gärna om det är någon del som känns fel bara, eller hur ni skulle arrangera om den?

Det blev lite kul för den är arrangerad som en "vanlig" låt med vers refräng och brygga, för jag hade så många melodi ideer. Gillar själv delen vid 2.30, låter som ett gammalt dataspel....

Tacksam för all feedback!

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.