wellness music Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 (redigerat) Hejsan! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med förslag på hur jag smartast ordnar med en extra skärm och tangentbord för att styra IMac från ett annan rum? Jag vill alltså ha möjligheten att styra Protools från liverummet om jag trackar mig själv tex. Avståndet är mellan Imac och anslutningspunkt i liverummet är drygt 5 meter. Tackar på förhand // Björn Redigerat 23 juni 2012 av wellness music
Shimmen Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 Ett bluetooth tangentbord och mus bör fungera på det avståndet och genom väggar. Och skärm måste man väl helt enkelt koppla in. Jag tror inte att det finns några trådlösa sånna' saker. Annars, om du har en ruta mellan studion och kontrollrummet, vrid skärmen runt 🙂
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 Som sagt bluetooth mus och tangentbord har du redan så köp en lång hdmi kabel från biltema och en konverter/adapter till thunderbolt porten.
wellness music Postat 23 juni 2012 Trådstartare Postat 23 juni 2012 Tack snälla Shimmen och BurninSven!! Blåtand låter ju helt klart smidigast. Jag har inte datorn ännu så jag kan tyvärr inte prova om blåtanden räcker men får hoppas på det. Ska börja dra multi osv. och vill vara lite förutseende och dra allt på en gång.
wellness music Postat 23 juni 2012 Trådstartare Postat 23 juni 2012 Jaaa!!! Fy fasen vad bra!! Nu kan jag sova gott 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.