Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag är ny när det gäller detta forum och mixning och skulle behöva lite hjälp.

Jag har kollat runt lite och försökt att bilda mig en uppfattning vad det gäller om och det verkar sjukt svårt att mixa t.ex. en demo.

Själv har jag och mitt band spelat in en demo på ungefär 8 låtar och nu behöver jag lite hjälp med att mixa.

Det absolut bästa är om någon som kan lite tar på sig ansvaret och mixar, vilket inte är självklart... Kanske mot en betalning som inte överskirder allt för mycket.

I värsta fall så kanske ingen är intresserad, men vad gör jag då? Var får jag tag på tutorials m.m? Jag måste ju lära mig om jag ska lyckas hyfsat...

Jag har pillat lite i cubase 1.0 å försökt komma fram till vissa saker vilket har gått lite si och så.

Om ni undrar så lirar vi skatepunk/punkrock, lite millencolin/taking back sunday-stil över det...

Snälla hjälp!

Så vad får jag för svar?

Vid intresse för mixning så skickas min MSN via PM så kan du få låtar, mer info m.m.

Mvh Jakob

Edited by Jakob
Annons
Posted (edited)

det är ingen jätteavancerad inspelning och man kanske hör virveln på baskagge micken m.m. men det är helt ok. Men som jag sa så är jag inte så high på det här vilket gör att jag inte vet vilket som är rätt och fel 😎

Låtarna finns inspelade och ligger på min dator som jag kan skicka!

www.captain-webster.com <-- där finns 3 exempel, de är gammal inspelning och risig mixning, men det är exempel....

Edited by Jakob
Posted

men grejen är den att jag inte vill lägga ut ofärdigt material, det kommer bara att bli en massa tjafs om att det är fel/dåligt osv. Det är bättre att den som är intresserad bara skirver de här på forumet så kan vi snacka.

Tack tryff för länken! ska kolla lite men jag tror fortfarande jag behöver hjälp. Kom ihåg att jag kan betala en summa till den som åtar sig att fixa detta! 🙂