Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Sitter i logic och kör dfh2 via NI Kontakt och det funkar att spela på klaviaturet och allt.

Men är det möjligt att koppla olika tangenter till olika kanaler/subar?

Att starta upp massa kanaler där man laddar in dfh2 på var och ett låter lite oeffektivt..?

Jag testade att sätta dfh2 som multichannel och sedan välja olika instrument/micar i aux-kanaler, men till min förvåning finns det bara två aux-kanaler i logic express? Till min nästa förvåning så saknades de 2 första ljuden i listan som antagligen var baskaggen - det ljud som jag mest skulle vilja mixtra med.

Det är säkert helt fel sätt som jag har gjort på men jag läste det nånstans och gjorde så i logic 6 för länge sedan med andra trumljud i exs24:an.

Tackar för svar!

Annons
Posted

Jag har läst någonstans att det än så länge bara funkar med två utgångar i Logic, men jag vet inte (använder inte logic).

Posted

ok. men det måste finnas smartare sätt att lösa det på ändå tycker jag.

har för mig att jag lekt med nån funktion där man skickar olika tangenter till olika kanaler/subar.. Någon som känner till? Är det det som är mapping?

Posted

SÅ länge du har alla ljud anslutna till samma MIDI kanal så

kan du ju spela ett helt trumset på Klaviaturen.

Det får du ställa in i Kontakt direkt m.a.o Kagge till kanal ett Virvel till Kanal 1 osv.

DFH2 är mappad och klar.

Sedan ställer du in vilka ljud du vill skicka till vilka AUX kanaler för att kunna Mixa ljuden individuellt.