Jump to content
Annons

Fråga inför singelsläpp!


Minja

Recommended Posts

Hej!

Jag ska släppa mina första singlar nu på fredag på eget skivbolag och har precis gått med i IFPI. Min fråga är, kan jag lägga ut musiken själv på Spotify eller behöver jag skaffa en distributör i tillägg? Jag har fått bolagskoden. Vilket går i så´na fall snabbast? Är inne på att låta CD Baby göra det för då är de inne på 48 tim.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Spotify kan ta tid. I början tog det nästan två månader. Nu går det lite fortare.

Jag gillar CD Baby för det är en engångskostnad och ingen prenumeration.

Vi använder det för våra grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag ska släppa mina första singlar nu på fredag på eget skivbolag och har precis gått med i IFPI. Min fråga är, kan jag lägga ut musiken själv på Spotify eller behöver jag skaffa en distributör i tillägg? Jag har fått bolagskoden. Vilket går i så´na fall snabbast? Är inne på att låta CD Baby göra det för då är de inne på 48 tim.

Tack på förhand!

Blir det nån länk så man kan lyssna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr.loop: Jo jag har hört att Spotify kan ta tid, men vad jag förstår så ingår även Spotify i de 48 tim.?

Det jag undrar är alltså även om jag behöver en distributör trots att jag har fått koderna av IFPI? ... Och i så´na fall, gissar jag att det tar längre tid utan en distributör?

Smilfink: Inte omöjligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit inne på Record Unions sida nu och försökte registrera mej, men lyckades inte. Trodde att jag skulle kunna använda min Skivbolagskod från IFPI, men det verkar inte fungera. Är det speciella koder som behövs för att registrera sig? I så´na fall tar jag tacksamt emot! Är riktigt sent ute nu, hade som sagt satt 8/6 som releasedatum...! Hur funkar det med betalning? Va inne på Pay pal, men går det inte lika bra med verified by visa?

Det är två singlar, 2 låtar på ena och en på den andra. Jag har ISRC-koder till låtarna.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify kan ta tid. I början tog det nästan två månader. Nu går det lite fortare.

Jag gillar CD Baby för det är en engångskostnad och ingen prenumeration.

Vi använder det för våra grejer.

Använder också CD Baby - det gick fort som bara den och precis som du säger så är det ingen årlig prenumerationsavgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

CDBaby funkar finemang. Bara att dra kortet så att säga.

Vi använder våra egna skivbolagskoder hos CDBaby.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...