djzime Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Hallå, jag och en kompis har hållt på med lite hip hop/rap nu ett tag och jag undrar kort och gott vilka program ni kan rekommendera för en nybörjade med Behringer 1002fx mixerbord, ADK-5.1 condenser mick? samt lite inställningar med mjukvaran skulle vara sjukt uppskattat! Min första låt: Min kompis nyaste låt: http://www.youtube.com/watch?v=o_nkKBrXgE8
hegobald Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Kan bara meddela att ni har bättre grejer ljudkvalitetsmässigt än vad Beatles hade på 60-talet.. Se till att göra bra musik så löser det sig! 😉
djzime Postat 5 juni 2012 Trådstartare Postat 5 juni 2012 Kan bara meddela att ni har bättre grejer ljudkvalitetsmässigt än vad Beatles hade på 60-talet.. Se till att göra bra musik så löser det sig! 😉 Hehe jo men det vet jag liksom redan 😛 Jag vill just nu bara få reda på vilka mjukvareprogram som är bra till en nybörjare, har suttit lite i Adobe Auditioner och sett lite i Logic Pro (som jag gillar då). annars har jag testat FL, Cubase, garageband
hegobald Postat 5 juni 2012 Postat 5 juni 2012 Hehe jo men det vet jag liksom redan 😛 Jag vill just nu bara få reda på vilka mjukvareprogram som är bra till en nybörjare, har suttit lite i Adobe Auditioner och sett lite i Logic Pro (som jag gillar då). annars har jag testat FL, Cubase, garageband Ok.. Du verkar gilla Logic Pro.. I så fall ska du börja med GarageBand som är (mer eller mindre) gratis och då du vuxit ur det så är allt du gjort där kompatibelt att importera i Logic Pro. Men då är det alltså mac och OS X som gäller! Eftersom du även testat FL så verkar du ha tillgång till både Pc och Mac.. Men som sagt.. Steget Garage Band till Logic Pro är enkelt och smidigt! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.