Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett Echo Layla 3G för tillfället i studion som funkar utan problem samt ett gammalt Alesis AI3 adat-interface.Funderar ev på att byta ljudkort till hösten och kan man då skaffa 16 in/ut direkt i kortet så skulle vi slippa Alesis burken.

Annons
Postat

Jag tycker dom låter bra. Jag har inte gjort några stora AB-test egentligen, men jag har inget att klaga på, dom funkar skitbra, och brusar inte ett skvatt vad jag har märkt, inte ens med en SM7 uppvriden till kl 2 😉

Fast jag är ju något partisk, det finns ju en hel del att välja på!

Postat

MOTU har sitt 24 I/O, med ett PCIe-kort och en extern burk där omvandlare o dyl sitter (som namnet antyder, 24st in/ut). Kan vara något att överväga.

Ett annat alternativ kan vara RME RayDAT (PCIe-kort), tillsammans med Ferrofish A16 omvandlare.

- eller då, som sagt A&H Zed R16.

Postat

Finns det någon specifik anledning att ni vill bli av med Alesis-maskinen? Kvalitet? Storlek? Rent praktiskt att ha en maskin?

Postat (redigerat)

Finns det någon specifik anledning att ni vill bli av med Alesis-maskinen? Kvalitet? Storlek? Rent praktiskt att ha en maskin?

Mest beror det på att vi har en del preamps som vi använder som inte har adat. Vilket innebär att det blir ett jävla kopplande mellan varven... Lite less på att rodda runt under bordet med jämna mellanrum. Alesis AI-3 har tjänat väl genom åren men det vore kul att slippa den. Fick faktiskt lite sug på den där Allen & Heath mixern. Måste läsa lite recensioner! Skulle ju faktiskt kunna sälja av rubbet med burkar om man skaffade en dylik! Det sjuka var ju att Tysken tog ca 18000 för den medans Jam tydligen vill ha 28000.. Sen så undrar folk varför man inte handlar i Sverige.

Redigerat av Bullerbyn
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.