Jump to content
Annons

Podcast/web radio för att promota osignade band


Fredemo

Recommended Posts

Piloten klar

http://www.youtube.com/watch?v=XM9HNJXMZgM&feature=g-upl

Håll er uppdaterade via twitter

https://twitter.com/#!/RadioRockIt

Edit*

Okej, Projektet har nu ett namn RockIt Radio, vilka sidor som kommer att användas är inte bestämt än.

Vi kommer inte vara koplade till stim, sami lr liknande, det vi spelar ska spelas med tillåtelse av skaparna och får betraktas som reklam för bandet.

Om någon vill att låtarna ska spelas kan ni maila dom till Team.RockIt.Radio@gmail.com, så fort vi har nog med låtar börjar vi arbta på podden, undertiden skapar vi sidor.

Så! Nu börjar det bli seriöst här inne!

Och om någon mod läser detta skulle det vara jävligt upskattat att få en kickstarter i form av en nitning i ett par dagar 😉

Edit 2:

Sprid ordet vidare, vi har 2 band som har skickat in låtar nu! Men vi behöver mer, mycket mer... Berätta om oss för era vänner, för band ni träffar. Låt alla veta att vi finns!

-------------------------------------------------------------------------------------

Orginaltext

Tja!

Jag och en vän har funderat på att starta en podcast för att promota minde/osignade band, framör allt rock/metal.

Vi är båda så jävla läss på alla radiokanaler som sänder samma låtar dag ut och dag in.

Anledningen till att jag skriver här är att jag vill veta om det finns någon efterfrågan på en sån här pod, både då det kommer till att lyssna och att skicka in musik. Finns det en efterfrågan kommer vi börja arbeta på detta.

Det vi vill göra en pod där man kan höra på musik som annars inte kommit fram och även prata om den och göra en ''grej'' av allt ihop.

Vi vill göra en podcast dit arrangörer kommer för att hitta band!

Vi vill göra en podcast dit alla musikintreserade kommer för att hitta nya bra band!

I absolut bästa fall får vi nog mycket stöd av lyssnare och musiker att vi kan fylla ut en kanal som kan rulla på dagligen med något ''spotlight'' program för att lyfta fram vissa band, kanske även köra intervjuer med bandmedlemmarna.

Alltså... Finns det en efterfrågan för detta?

Redigerat av Fredemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som en jättekul idé! Det finns garanterat efterfrågan. Det är nog många som både vill upptäcka ny musik och många artister/grupper som vill höras. Jag tror att det där kan bli riktigt bra. Osignad musik råder det ingen brist på, och som osignad vill man ju höras 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, Projektet har nu ett namn RockIt Radio, vilka sidor som kommer att användas är inte bestämt än.

Vi kommer inte vara koplade till stim, sami lr liknande, det vi spelar ska spelas med tillåtelse av skaparna och får betraktas som reklam för bandet.

Om någon vill att låtarna ska spelas kan ni maila dom till Team.RockIt.Radio@gmail.com, så fort vi har nog med låtar börjar vi arbta på podden, undertiden skapar vi sidor.

Så! Nu börjar det bli seriöst här inne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra idé. Har själv spånat på något liknande och till och med bollat tanken att köra live-spelningar från studion (det är ju en gammal radiostudio jag sitter i) men det har aldrig kommit loss. Jag har jobbat en del med liknande saker innan (jobbat en del för MM och levde några år på att driva en internettidning för trummisar, allt detta innan studion blev mitt heltidsjobb) och jag har verkligen saknat en sån här idé i Sverige. Kommer stötta er fullt ut om detta blir av. Roligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

@top floor studios

Tack! Jag arbetar för fullt med att få upp sidor och att få in låtar just nu så det ser iaf ut att bli av!

lyssna järna då det kommit ut en pilot av podden.

Vi sattsar på att ha första uppe nästa onsdag om allt går som det ska och vi kommer självklart länka till de sidor vi valt att sända genom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

lite svårt att höra rätt mail adress när det artikuleras: t.rock.räjdio ät jemehj.com

i en reklan snutt så viktigt att man läser viktiga saker så här: [Tiiiiiim punkt Rock punkt räjdio ÄÄT dji-maail punkt komm]

Dialekter är tillåtet på internätt;) + läser du hittar du den på alla sidor över allt!

Låt mig gissa, du är en av dom som lyssnar på ''språket'' på p1.

Edit. Nu har jag lakt till en text i videon så att alla som har problem med dialekter/accenter kan se mailen!

/Fredrik ''Fredemo''

RockIt Radio

Redigerat av Fredemo
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Varför inte ta steget fullt ut och köra videos oxå och eventuellt streama ett program live?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svåra med att streama live är att få in musiken. Och med videos så blir vi begränsade för att banden måste ha gjort en video.

Komihåg att vi är nybörjare på podcastin;) Men vi har funderat på det och kanske kan utöka till det då allting rullar på🙂

/Fredrik ''Fredemo''

RockIt Radio

Link to comment
Dela på andra sajter

ska ni bara ha en playlist online? Eller ska ni ha radioprat också? Känns ju ganska pointless att bara ha en playlist som sitter och tuggar då personer inte vet vilken artist som spelas.

Det är helt sant, det skulle vara riktigt meningslöst. Det blir ju en podcast där vi sitter och pratar om musiken vi spelar, så ja det blir radioprat! 🙂

/Fredrik ''fredemo''

RockIt Radio

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt sant, det skulle vara riktigt meningslöst. Det blir ju en podcast där vi sitter och pratar om musiken vi spelar, så ja det blir radioprat! 🙂

/Fredrik ''fredemo''

RockIt Radio

Det är helt sant, det skulle vara riktigt meningslöst. Det blir ju en podcast där vi sitter och pratar om musiken vi spelar, så ja det blir radioprat! 🙂

/Fredrik ''fredemo''

RockIt Radio

har ni börjat så man kan höra hur de är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

@Terror

Jag vet! ''För ingen spelar vad vi vill'' är en parodi på den 🙂

Jag lyssnar väldigt mycket¨på bandit på jobbet och är spyläss på alla deras låtar...

Det finns internationella men vi ska köra på svenska! Vi är de första i svergie, och anledningen varför man ska lyssna på oss är just det faktum att hitta och stödja osignade band inom svergie. Ja och förhoppningsvis ska väll folk gilla vårat prat också.

Det är bra frågor som du ställer, och jag uppskattar att få dom!

Edit*

Btw så var ''Marknadsföring'' och ''Organisation och ledning'' de enda delarna av företagsekonomi jag klarade och jag har följt boken då jag planerat detta 😉

/Fredrik ''Fredemo''

RockIt Radio

Redigerat av Fredemo
Link to comment
Dela på andra sajter

@Terror

Jag vet! ''För ingen spelar vad vi vill'' är en parodi på den 🙂

Jag lyssnar väldigt mycket¨på bandit på jobbet och är spyläss på alla deras låtar...

Det finns internationella men vi ska köra på svenska! Vi är de första i svergie, och anledningen varför man ska lyssna på oss är just det faktum att hitta och stödja osignade band inom svergie. Ja och förhoppningsvis ska väll folk gilla vårat prat också.

Det är bra frågor som du ställer, och jag uppskattar att få dom!

/Fredrik ''Fredemo''

RockIt Radio

@Terror

Jag vet! ''För ingen spelar vad vi vill'' är en parodi på den 🙂

Jag lyssnar väldigt mycket¨på bandit på jobbet och är spyläss på alla deras låtar...

Det finns internationella men vi ska köra på svenska! Vi är de första i svergie, och anledningen varför man ska lyssna på oss är just det faktum att hitta och stödja osignade band inom svergie. Ja och förhoppningsvis ska väll folk gilla vårat prat också.

Det är bra frågor som du ställer, och jag uppskattar att få dom!

/Fredrik ''Fredemo''

RockIt Radio

Jahaaa hörde fel ^^

ja har hört en del som gjort detta förut, om dem försvinner ganska fort från internet.Hoppas ni överlever. Ni borde tänka på hur ni kan ta det ett steg längre. Vad mer än just spela musiken kan ni göra? Ni kan göra smågrejer som att berätta vart banden ska spela. Ni kanske tom ska fixa en mindre konsert med banden som spelas på eran radiostation? Har ni en hemsida? om inte, skapa en med massa nyheter om banden, skapa ett mindre community.

ni förstår vad jag menar, försök ta det ett steg längre 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...