Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Verkar vara nån bugg med Logic 9.1.7 och Lion 10.7.3 ?? 😏

Har ett filmklipp från en livedvd, konverterat till *.MOV. Quicktimeformatet.

Drar in filmklippet i arrange och Logic konverterar. Lägger på pluggar som snyggar till.

Inget knas alls, det rullar på!

Sen vid Export Audio till Movie så gör det den ska. Men sen när jag ska lyssna på nya filmen så är det först ett eko, dubbletter som inte syncar. Trycker jag stop och sen start är det inte lika farligt Men då är det ist urhållkat fasfel av rang!

Låter som om originalljudet aldrig ersätts av det nya. Som om dom mergar / limmas ihop på varandra och blandar gamla filen med den nya!

Jag har gjort detta mkt tidigare och har aldrig haft problem. Bara mosa på med tillochmed UAD-pluggar. PDC jobbar rätt. Men sen nu när jag har uppgraderat till Lion så är det omöjligt.

Provat både med PDC på/av.

Både internt ljudkort och Fireface 800

Har provat att exporterat till movie utan pluggar.

Klassiska att starta om och reparerat behörigheter

Kollat att det står rätt till i midi/ljudinställningar

Finns inget knas nånstans, allt ser okej ut!

Resultatet blir alltid densamma, fasfel.

Eller är det nån "långt-bort-i-mappskogen-quicktime" som knasar som man inte känner till i Lejondjungeln? 😲

Tacksam för svar! 🙂

Mvh// Kill

EDIT: Tillägg: Jag kör både OSX och Logic i 32 bitar! Det var ju nån äldre bugg där när Logic inte kunde exportera i 64 bitarsläge vill jag minnas

Redigerat av KillwithSkill
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.