Fierze Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 (redigerat) Skulle vara schyst att ha kyrkoorgel, (vÀrldens coolaste instrument) som mjukvaruinstrument / VSTi. DÄ menar jag alltsÄ ingen analogsynth-wannabe-kyrkorgel (eller rhodes/hammondorgel heller för den delen!) utan FET multisamplad katedralorgel eller dylikt, som lÄter sÄ naturtroget som möjligt. Det bör lÄta tillrÀckligt naturtroget för att kunna spelas som soloinstrument och inte bakom en annan ljudmatta. Inte för jag tror att lyssningsexempel behövs egentligen, men den gamla Bach-hiten Toccata och Fuga i dm brukar lÄta precis sÄ fett pÄ de flesta inspelningar som det sound jag Àr ute efter. Jag har letat en del men inte direkt hittat nÄt, tar tacksamt emot alla tÀnkbara tips pÄ ljudmoduler/VSTi dÀr kyrkoorgel finns med... Redigerat 1 mars 2005 av Fierze
zeblar Postat 1 mars 2005 Postat 1 mars 2005 Köp / hyr en mikrofon och bege dig till nĂ€rmsta kyrka nĂ„n ledig veckodag. Snacka med prĂ€sten / kantorn och berĂ€tta om ditt problem. LĂ„tsas vara lite intresserad av kyrkan sammtidigt sĂ„ kanske du fĂ„r sampla alla toner pĂ„ bĂ€gge klaviaturerna (eller Ă€r det tre). Good Luck! đł
milton Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 (redigerat) Plugsounds vol. 1: Keyboards innehÄller bl.a. samplingar av stooora kyrkorglar. Som lÄter mkt bra, i mina öron. Skivan gÄr loss pÄ 99 Euro, sÄ Zeblars tips Àr lite billigare. Men det Àr sjukt trÄkigt att sampla instrument... LÀnk Alla ljud som medföljer Redigerat 2 mars 2005 av milton
tomazopantera Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Finns ett par otroligt över-feta orgelljudspresets i Absynth 2...
Pellesnusk Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Tror det Àr lönlöst att leta. Kan inte tÀnka mig att det finns nÄgot som spöar en Àkta fet kyrkorgel som upplevs pÄ plats. Bastonerna ska kÀnnas i kroppen!
Shadows Postat 2 mars 2005 Postat 2 mars 2005 Köp / hyr en mikrofon och bege dig till nĂ€rmsta kyrka nĂ„n ledig veckodag. Snacka med prĂ€sten / kantorn och berĂ€tta om ditt problem. LĂ„tsas vara lite intresserad av kyrkan sammtidigt sĂ„ kanske du fĂ„r sampla alla toner pĂ„ bĂ€gge klaviaturerna (eller Ă€r det tre). Good Luck! đ Kan upplysa om att det inte Ă€r olika toner pĂ„ de olika klaviaturerna utan att det beror pĂ„ vilka stĂ€mmor som anvĂ€nds. En klaviatur kan kopplas till ett flertal olika stĂ€mmor t.ex. principal. Min morbror Ă€r organist sĂ„ tro mig jag vet. Han köpte f.ö. en digital kyrkoorgel för 250.000. Lol sĂ€ger jag đ
alcedo Postat 11 mars 2005 Postat 11 mars 2005 Det finns bra kyrkorgelsoundfonts pÄ nÀtet. Sök och du skall finna. Spela upp med soundfontspelaren nedan (VSTi). http://www.rgcaudio.com/sfz.htm
Fierze Postat 18 mars 2005 TrÄdstartare Postat 18 mars 2005 Tack för era svar, tÀnkte bara sÀga att jag hittat vad jag söker. Kollade in Garritan Personal Orchestra, HELT suverÀna orkesterljudbanker!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.