Jump to content
Annons

CD-RW, hur länge håller de?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons

I princip allt jag lagt ut här på sista tre åren har jag bränt o raderat på samma CD-RW!!!!!!!

Kan det vara orsaken till fult cymballjud?

Finns det nya? Eller är de lika vanliga som stenkakor?

Skräck o klump i halsen - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är digitalt blir det ingen signalförsämring, utan det som händer till slut är att de inte längre går att bränna (möjligtvis även att de blir svåra att läsa, men jag har inte varit med om det själv). Det är inget lurt alls, men mina erfarenheter säger att de inte riktigt håller att skrivas om lika många gånger som tillverkarna uppger...

Att det går att skriva och radera en CD-RW är inte konstigare än att det går att skriva på och radera en hårddisk 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip allt jag lagt ut här på sista tre åren har jag bränt o raderat på samma CD-RW!!!!!!!

Kan det vara orsaken till fult cymballjud?

Finns det nya? Eller är de lika vanliga som stenkakor?

Skräck o klump i halsen - 55

Som sagt, ingen signalförsämring! Ökad risk för läsfel blir det förstås, men det påverkar inte ljudet i sig.

De är inte alls svåra att få tag i, går både att beställa från nätet och köpa på Clas Ohlson och liknande.

Nej, spar inte allt på en och samma CD-RW, det finns få saker som är lika opålitliga som dem! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte funderat på det så länge samma ex funkat att både bränna i portan, och för laptoppen att läsa. Men nån gradvis försämring brukar det alltså inte bli.?

Finns det nya? Tyckte det var nåt snack i affärn för typ tre år sen när jag köpte att de skulle sluta med dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte funderat på det så länge samma ex funkat att både bränna i portan, och för laptoppen att läsa. Men nån gradvis försämring brukar det alltså inte bli.?

Finns det nya? Tyckte det var nåt snack i affärn för typ tre år sen när jag köpte att de skulle sluta med dem?

Nej, som med allt annat digitalt är det "allt eller inget", i alla fall har det varit så för mig när de lagt av. Plötsligt går de helt enkelt inte längre att bränna.

Du har väl nära till El-Giganten i Bollnäs? Där borde de ha. Har aldrig haft svårt att hitta CD-RW här uppe i Norrbotten i alla fall 🙂 (Använder också en hel del såna.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...