Jump to content
Annons

Jim Marshall död


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Min första stärkare var den legendariska Marshall VS8080. Vad jag mosade på med den i pojkrummet! Tack Jim för alla underbara upplevelser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju tillägga (ännu en gång) att den fräckaste stärkare jag hört var en Marshall 50w-topp med sånt tryck att man nästan önskade att man inte hade fått höra det. Har själv haft 2-3 marshalls tidigare o nu när det var dags att köpa en igen så blev det en 50w combo (Vintagemodern). Älskar Marshallkaraktären...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var Jimi som uppfann Marshallstärkarna. Noel Redding uppfann Super Bass toppen.

Fast var det så egentligen? Var det inte Leo Fender som var först med gitarrboggy`?

De uppfann glödrören kanske. Och Ranekompressorn som jag har har varit radiohandlarens privata kompost.

Förlåt... En seriös sista hälsning från hälsingland: Tack för att du byggde dessa fina förstärkare. Jag har haft både 50 och 100 watts toppar o fyrtolver jag med. En med 8 ggr 10" Och gibsongitarrer på den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...