DigRules Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Det här var ju fan trist att läsa...nåja, nu har väl Jimi nån som kan kolla upp stärkaren åt sig igen i alla fall.
Fredrik71 Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 (redigerat) R.I.P Redigerat 5 april 2012 av Fredrik71
Hellpig Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 För jäkla trist men oundvikligt till sist, men Jim Marshall lyckades nog allt skriva in sitt namn i historien ... RIP!
AnthonyS Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Min första stärkare var den legendariska Marshall VS8080. Vad jag mosade på med den i pojkrummet! Tack Jim för alla underbara upplevelser!
Guitar Nilsson Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Sorgligt. Det var ju han som gav namnet åt Jimi Hendrix. Och det var även som komponerade Guitar Boogie.
Hellpig Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 Kan ju tillägga (ännu en gång) att den fräckaste stärkare jag hört var en Marshall 50w-topp med sånt tryck att man nästan önskade att man inte hade fått höra det. Har själv haft 2-3 marshalls tidigare o nu när det var dags att köpa en igen så blev det en 50w combo (Vintagemodern). Älskar Marshallkaraktären...
BluesBoy Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 (redigerat) R.I.P Edit: Nilsson, det var Jimis farsa som ändrade namnet till Marshall för att hedra minnet av Jimis brorsa. Redigerat 5 april 2012 av BluesBoy
Guitar Nilsson Postat 6 april 2012 Postat 6 april 2012 Det var Jimi som uppfann Marshallstärkarna. Noel Redding uppfann Super Bass toppen. Fast var det så egentligen? Var det inte Leo Fender som var först med gitarrboggy`? De uppfann glödrören kanske. Och Ranekompressorn som jag har har varit radiohandlarens privata kompost. Förlåt... En seriös sista hälsning från hälsingland: Tack för att du byggde dessa fina förstärkare. Jag har haft både 50 och 100 watts toppar o fyrtolver jag med. En med 8 ggr 10" Och gibsongitarrer på den tiden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.