Jump to content
Annons

Raptor 74GB/10' vs Maxtor DM10 300GB/7,200


quad

Recommended Posts

Jag väljer mellan en Western Digital Raptor 74GB 10000 rpm och en Maxtor Diamondmax 10 på 300GB med 7200 rpm. Maxtorn har 16MB, Raptorn har 8MB.

Vilken skullle ni välja av dessa som systemhårddisk? Har ni testat båda eller bara en? Vilken låter mest?

Tack på förhand!

Redigerat av quad
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En spontan tanke:

Gör två partitioner för 300-giggaren, en systempartition på 100 gig för ditt musik-OS och musikprogram. Den andra på resterande 200 gig, gör ett "slask-OS" med samma operativsystem, men med alla program du inte vill ha i ditt musik-OS, filmer, och allt som inte hör hemma i ditt musik-OS. Denna kan du även använda som testplattform för nya program som du ännu inte är säker på om du verkligen vill installera.

Låt sedan en andra hårddisk utgöra din tredje partition som innehåller ljudfiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för svaret! Det var verkligen ingen dum idé. Det ska jag tänka på.

Jag funderade annars på att ha raptorn som systemdisk och sen köra två seagate barracuda på 250 GB för musikfiler och projekt osv. Då kan kan ju kanske ha ett slask-OS på någon av dom?

Det skulle vara schysst att ha raptorn nämligen som systemdisk för musikprogram.

Någon som vet hur mycket raptorn låter? Jag hänger upp den och sätter för magic fleecemattor iofs, men det är bra att veta hur mycket den låter iaf.

Redigerat av quad
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag bara en hårddisk, och hade hoppats kunnat säga att det funkar bra. Men det gör det inte just nu! Fast det vete sjutton om det är hårddisken som är problemet... (se en annan tråd under denna rubrik).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...