wah-wah Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Har sökt runt på forumet, men inte hittat nåt konkret... På begäran av chefen har jag blivit ombedd att kolla upp möjligheterna med 2-kanalsinspelning, men jag är inte hundra över vilket program som är lämpligast. Han föreslog att vi skulle köpa en allt-i-ett-grunka som Midimusic säljer, men jag argumenterade hårt för dom utökade möjligheterna man får med en bärbar dator och "rätt" mjukvara. Det viktigaste är enkelhet och ANVÄNDARVÄNLIGHET då mina kollegor med begränsad datorvana måste kunna använda grejerna. Tänker mig följande setup: Bärbar dator: PC med XP Ljudkort: Externt Firewire Audioinspelning: ????? Kompletterande mjukvara: Amazing Slow Downer Möjlighet att bränna direkt till CD Vad tror Ni? /wah-wah
Kill All Autotuner Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 (redigerat) Audacity ! . Enklare finns inte , det är dessutom utrustad med redigeringsmöjligheter , om man vill använda sig utav det. Och det är dessutom alldeles gratis. Finns att hämta på ett groteskt antal hemsidor på nätet. Redigerat 28 februari 2005 av Kill All Autotuner
rainydays Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Om prioritet Nr 1 är enkelhet och användarvänlighet så skulle jag köra på en allt-i-ett box. Det blir ju dessutom billigare och förmodligen enklare att bära med sig. Vilka möjligheter är det du behöver som inte finns i en sån box?
eastbayfog Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 Digidesigns Mbox, Pro tools LE medföljer + schysta pluggar att ladda ner gratis från hemsidan.
Bezzum (oregistrerad) Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 jag gillar wavelab, det e bara att köra direkt (med någon form av preamp innan) cd brännare till laptop kostar inget extern eller intern, du bör kunna byta den nuvarnade interna om den inte har bränningsmöjlighet, och om du bara har disketrev så kan du ju byta ut den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.