Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tidigare, under min långa PC-period, använt Acid som komplement till Cubase för att snabbt testa loopar och samplingar i olika tempon och sedan exportera-importera till Cubase. Nu när jag arbetar i Mac-mijö, är Acid Xpress ett bra verktyg för detta? Eller finns det samma smidiga möjligheter i Logic kanske?

Annons
Postat (redigerat)

Garageband som ingår! Glöm inte ladda ner tusentals jampacks med loopar gratis! 🙂

EDIT: Räcker inte de jampacks med tusentals loopar som ingår kan du ladda ner fler härifrån: http://www.macloops.com/

Redigerat av hegobald
Postat

Ok, men kan jag previewa looparna på samma smidiga sätt som i Acid? Där behöver jag inte ens ladda in dem i programmet för att höra hur de låter i ett annat tempo.

Postat

Japp! Det går t.om med bättre i GarageBand. Kolla får du se.. Det bör vara installerat i datorn redan. Här en liten tutorial att kolla på

Postat (redigerat)

Tycker att Garageband är ett ganska så bra program eller jävligt så bra program med tanke på vad man får och hur enkelt allt är. Känns nästan som att det är lite underskattat tycker jag. Vore ju kul om nån hade lust att spela in ett par låtar i garageband istället för sina logic o allt vad det nu heter bara för att få höra på resultatet.

Redigerat av Millen1981
Postat

Japp! Det går t.om med bättre i GarageBand. Kolla får du se.. Det bör vara installerat i datorn redan. Här en liten tutorial att kolla på http://www.youtube.com/watch?v=QkDxqeCjcqw

Ok, men låt oss säga att jag vill importera och timestretcha loopar från andra mappar på datorn? Kommer åt iTunes-mappen, men inte "dokument"-mappen, under vilken jag har alla mina ljud och loopar.

Postat (redigerat)

Bumpar tråden lite...

Behöver alltså hjälp med att hitta program liknande Acid där jag kan "förhandgranska" loopar i olika tempon. Nån som vet mer? Acid Xpress exporterar inte i wav så det är inte intressant. Jobbar i Logic. Jag vill alltså inte hålla på och importera och timestretcha för att sedan se om det "passar" - alldeles för omständigt jämfört med hur jag jobbat i PC-miljö.

Redigerat av Drake
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.