Jump to content
Annons

Köpa på emusic.se bra eller dåligt?


TripMan

Recommended Posts

Köpa på emusic.se bra eller dåligt?

Tänkte höra om någon köpt där och om dom är bra.

Tänker på hur dom leverera sakerna man köpt kör dom ut eller ska man hämta och var ?

Sedan om varan är skadad eller några andra problem hur fungerara det ?

Vad tycker ni ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har handlat där ett par gånger. Alltid varit nöjd! Snabbt och inga problem alls. Tror fraktalternativen varierar beroende på vad du köper. Vanligast är förmodligen postpaket. Köpte mina monitorer där, då skickades dem direkt från tillverkaren i Danmark med hempaket (fram till dörren).

Nackdelen är väl att du måste mejla för att kolla lagerstatusen bara, men de brukar vara snabba på att svara och är en av de få webbutiker som faktiskt går att förhandla med (iaf gjorde jag det).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag köpte Cubase Essential 5 där utan problem. Har beställt en Korg Monotron Duo, kommer i mitten på mars.. Kan skriva här igen om jag kommer ihåg det när jag hämtat den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har handlat där några gåner och det har fungerat mycket bra.

Leverans funkar som från vilken leverantör som helst.

Kundservicen har i alla fall varit bra när jag sökt kontakt med frågor. Vill minnas att ägaren dessutom hänger här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå handlat o varit nöjd. Jag köpte bla en TC multibandskompressor som tyvärr pajade direkt. Det var lite krångel med den, de skickade den först til Fitzpatrrick (?) som gick bet, de skickade den vidare till TC i Danmark som bytte moderkortet, det tog ett tag innan de fick tag i ett. Men nu funkar den, använder den varje dag, guld på ak stereogitarr. Eller så använder jag den enbart som gate till Joemeeken.

Ringde några ggr till dem och fick bra respons, det märktes att de hade en trevlig o rätt inställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tipsa om Ljudfront också. Har bara handlat där en gång, men det gick fint och frakten var gratis, trots att det bara var en billig vara. En Korg Nanopad 2.

http://www.ljudfront.se

(Saxat från deras hemsida)

8><-------------><8

Priser och betalning

Alla varor anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. Vi har frifrakt på varor som väger upp till 20 kilo. För varor som överstiger 20 kilo gäller hemkörning med avisering, 120 kr tillkommer då i fraktkostnad. Väljer man att betala mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr. Mindre varor såsom strängar, tillbehör samt enstaka notböcker kan skickas via brev. Alla priser gäller för frakt inom Sverige. För utrikes leveranser var god kontakta info@ljudfront.se för prisuppgift.

8><-------------><8

http://www.ljudfront.se/kopvillkor.html

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Handlat ett par gånger. Fungerat perfekt, snabb leverans var det också.

Fick hämta ut paket på mitt utlämningsställe, resten småsaker låg i ett kuvert i brevlådan dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...