Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Jag har två skärmar till min dator, en som sitter ovanför "huvudskärmen". Där är tanken att jag ska mixern i Cubase Essential 5 m.m.

Det bästa hade varit om jag kunde konfigga Windows XP till att den även i mjukvaran är ovanför (vilket är fullt möjligt). Problemet verkar dock vara att Cubase Essential 5 inte vill släppa loss mixerfönstret utanför sitt egna fönster. Det har jag fått lösa genom att i Windows XP virtuellt sätta skärmen till höger om huvudskärmen istället (fastän den fysiskt är ovanför), och utöka Cubasefönstret till denna. Det känns inte riktigt optimalt.

Andra alternativet är att släppa hela Cubasefönstret i övre skärmen utöka neråt istället, men då hamnar även menyn där uppe. Det känns inte heller optimalt.

Är det någon som har en bra lösning till detta, eller går det överhuvudtaget inte att lösa på annat sätt?

Alltså, jag vill kunna konfigga Windows till att även i mjukvara ha skärmen ovanför huvudskärmen, och sen kunna släppa Cubase mixerfönster där.

Redigerat av D Vibe
Annons
Postat

Du kan kanske testa att flytta ut mixerfönstret utanför Cubase-fönstret (som inte kan vara maximerat, utan utdraget manuellt).

Jag har för mig att det fanns någon nackdel med att göra så, men kommer tyvärr inte ihåg vad...

Postat

Aha! Vad dumt att jag inte ens provat att göra det. Ska testa!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.