Jump to content
Annons

Skumt med monofiler efter bounce


Drake

Recommended Posts

Håller på att bounca alla mina filer för att föra över produktionen från Cubase till Mac. När jag bouncar en monofil i Cubase och sedan öppnar den filen i Sound Forge så låter det bara i ena högtalaren. Men... om jag tar en annan monofil (från annan källa alltså) så låter det i båda. Om jag väljer att importera den förstnämna filen in i Cubase igen så låter det dock i båda högtalarna. Öh, vaffö blir det så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du bouncat med Batch Export, eller har du exporterat dom en och en?

Om du ska köra batch export till mono tror jag du måste skapa en mono output bus först, välja de tracks du ska exportera i mono till denna output, annars exporterar den i stereo. Och då kan det ju vara så att ljudet bara hänger i en kanal...såvitt jag vet iallafall...

Om du exporterar en monofil utan att klicka i "mono export" i export fönstret, kan det nog också mycket väl vara så att själva audioinnehållet bara hamnar i ena kanalen...

/Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, nej jag bouncar dem en och en. Väljer "export mono".

Aha, jag ska skapa en mono output bus? Förändrar det ngt?

Men...säg nu inte att jag ställt till det i och med detta. Har exporterat hur mycket filer som helst. Det är väl bara en praktisk- och inte en kvalitetsfråga detta...?

Har alltid gjort så här och jag har skickat filer till alla möjliga musiker och remixare och ingen har nämnt några problem... *håller tummarna*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...