Bierball Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 (redigerat) Försöker dela en stereofil genom att "bouncea" ner den i wav-format och vÀlja filtypen "split". Ska sedan importera den i projektet igen, den vÀnstra kanalen dÄ för att "bouncea" denna och fÄ monokanalen i center. GÄr detta? NÀr jag lyssnar pÄ de tvÄ filerna som blir av "splitlÀget" sÄ Àr bÄda i stereo i alla fall. Saken Àr den att jag ska delta i ett AC/DC-tributeband till sommaren och jag ska vara Malcolm. Vore trevligt att fÄ lÄtarna med endast hans gitarr. Redigerat 9 januari 2012 av Bierball
Bierball Postat 9 januari 2012 TrÄdstartare Postat 9 januari 2012 (redigerat) Trodde för ett ögonblick att problemet var löst, men nu fÄr jag tvÄ stereofiler i alla fall. Vad gör man för att dela mixen i separata filer, en för vÀnster och en för höger? Redigerat 9 januari 2012 av Bierball
Shimmen Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Du skulle kunna pan:a stereo out till vĂ€nster fullt, och bounca den som mono. DĂ„ bör den hamna i mitten, fast endast vĂ€nsterkanalen. Jag tror det gĂ„r iaf đ Det finns nog lĂ€ttare sĂ€tt dĂ€remot.
Bierball Postat 9 januari 2012 TrĂ„dstartare Postat 9 januari 2012 Du skulle kunna pan:a stereo out till vĂ€nster fullt, och bounca den som mono. DĂ„ bör den hamna i mitten, fast endast vĂ€nsterkanalen. Jag tror det gĂ„r iaf đ Det finns nog lĂ€ttare sĂ€tt dĂ€remot. Förvisso, men dĂ„ blir det inte center mono. Hela mixen hamnar till vĂ€nster och jag vill ha det i mitten.
Shimmen Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Men jag tror det blir det! Om du vÀljer att exportera det i mono, i bounce rutan. AlltsÄ klicka inte pÄ monoknappen i stereo out.
Bierball Postat 9 januari 2012 TrÄdstartare Postat 9 januari 2012 Men jag tror det blir det! Om du vÀljer att exportera det i mono, i bounce rutan. AlltsÄ klicka inte pÄ monoknappen i stereo out. Exportera i mono? Det gÄr ju inte, finns inget sÄnt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved".
Shimmen Postat 9 januari 2012 Postat 9 januari 2012 Hm.. đ€Ș haha, jag har för mig att det fanns en sĂ„dan ruta i alla fall. Mitt logic Ă€r trasigt nu sĂ„ kan inte kolla efter
Piccazzo Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 Exportera i mono? Det gĂ„r ju inte, finns inget sĂ„nt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved". Ăndra Output 1-2 till Mono istĂ€llet för stereo. M.a.o Klicka pĂ„ ringarna under kanalen sĂ„ att det bara Ă€r en ring istĂ€llet för tvĂ„.
Bierball Postat 11 januari 2012 TrÄdstartare Postat 11 januari 2012 Fick till slut det att funka, genom att vÀlja "split"-lÀget i kanalen och sedan "bouncea".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.