Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Försöker dela en stereofil genom att "bouncea" ner den i wav-format och vÀlja filtypen "split". Ska sedan importera den i projektet igen, den vÀnstra kanalen dÄ för att "bouncea" denna och fÄ monokanalen i center. GÄr detta? NÀr jag lyssnar pÄ de tvÄ filerna som blir av "splitlÀget" sÄ Àr bÄda i stereo i alla fall.

Saken Àr den att jag ska delta i ett AC/DC-tributeband till sommaren och jag ska vara Malcolm. Vore trevligt att fÄ lÄtarna med endast hans gitarr.

Redigerat av Bierball
Annons
Postat (redigerat)

Trodde för ett ögonblick att problemet var löst, men nu fÄr jag tvÄ stereofiler i alla fall. Vad gör man för att dela mixen i separata filer, en för vÀnster och en för höger?

Redigerat av Bierball
Postat

Du skulle kunna pan:a stereo out till vĂ€nster fullt, och bounca den som mono. DĂ„ bör den hamna i mitten, fast endast vĂ€nsterkanalen. Jag tror det gĂ„r iaf 😄 Det finns nog lĂ€ttare sĂ€tt dĂ€remot.

Postat

Du skulle kunna pan:a stereo out till vĂ€nster fullt, och bounca den som mono. DĂ„ bör den hamna i mitten, fast endast vĂ€nsterkanalen. Jag tror det gĂ„r iaf 😄 Det finns nog lĂ€ttare sĂ€tt dĂ€remot.

Förvisso, men dÄ blir det inte center mono. Hela mixen hamnar till vÀnster och jag vill ha det i mitten.

Postat

Men jag tror det blir det! Om du vÀljer att exportera det i mono, i bounce rutan. AlltsÄ klicka inte pÄ monoknappen i stereo out.

Postat

Men jag tror det blir det! Om du vÀljer att exportera det i mono, i bounce rutan. AlltsÄ klicka inte pÄ monoknappen i stereo out.

Exportera i mono? Det gÄr ju inte, finns inget sÄnt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved".

Postat

Hm.. đŸ€Ș haha, jag har för mig att det fanns en sĂ„dan ruta i alla fall. Mitt logic Ă€r trasigt nu sĂ„ kan inte kolla efter

Postat
Exportera i mono? Det gÄr ju inte, finns inget sÄnt alternativ i bounce-rutan. Bara "Split" och "Interleaved".

Ändra Output 1-2 till Mono istĂ€llet för stereo.

M.a.o Klicka pÄ ringarna under kanalen sÄ att det bara Àr en ring istÀllet för tvÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.