Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

En given kurva lÄter vÀl inte pÄ nÄgot visst sÀrskilt sÀtt, utan topparna och dalarna blir vÀl endast relativa?

En kurva Àr en representation av ett ljud, men det Àr inget ljud i sig! SÄ med andra ord har jag svÄrt att tÀnka mig att det finns nÄgot sÄnt program.

Postat

Ritar du infraljud? Eller oscillatorvÄgformer?

Postat

Vad hette den dÀr groteska synthen frÄn 70/80-talet som kostade en mindre förmögenhet som hade en magisk penna som man kunde rita pÄ en skÀrm med? Det kanske kunde vara nÄgot?

Postat

Kul grej!

Om man Àr Linux-intresserad kan man ju experimentera med detta:

http://134.74.16.64/wwwa/web/hardware/soundmural/

TyvÀrr har jag inte haft uthÄllighet att sÀtta mig in i Linux trots att jag skulle vilja. NÄgon annan pÄ forumet som kan testa detta eller som redan gjort det?

Postat

Om du har möjlighet att köra vst, au eller rtas sÄ har Cableguys en vÀldigt rolig mjuvara som heter "Curve".

Du kan rita vÄgformer direkt i mjukvaran. Mycket spÀnnande.

Lycka till!

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.