Jump to content
Annons

New Modern Angels "So Easily Surprised"


android

Vad tycks?  

16 röster

  1. 1. Vad tycks?

    • 5 (bra)
      2
    • 4
      5
    • 3
      3
    • 2
      2
    • 1 (obra)
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: So Easily Surprised

* ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

* GENRE: Elektronisk pop

* LÅTLÄNGD: 4:19

* KOMPOSITÖR/PRODUCENT/ETC: Linnéa Brun, Christian Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 (128kbps)

* STORLEK: ~4MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Slutgiltig version (Gamla versionen borttagen.)

Låten är förhoppningsvis i det närmaste klar, men det vore finfint med lite kommentarer angående låtens "kvalitet", mixning, mastring, osv...

Edit: Alltså inte bara tekniska saker, det vore även kul(?) att att höra om ni tycker att låten i sig är nåt att ha...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det skulle kunna låta bra mycket fetare. Början låter som ett burkigt intro som vill överraska med en fetare ljudbild några sekunder in, men det gör den inte. Det finns gott om utrymme för mer bas och bredare ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, så är det bara en som röstat än...?

Är låten bra eller dålig?

Andried, är lite svårt där. Vad vill du att man ska ha i åtanke när man röstar då? För du frågar ju om tips med ""kvalitet", mixning, mastring, osv...". Men rösningen handlar om hur bra själva låten är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt åttiotalssound tycker jag :rolleyes:

Får lite ladytron-vibbar över det, vilket är bra. Men det känns som att sången och musiken är separarerade från varandra litegrann. Lite småburkigt ljud. Om man kunde väva in sången i mixen lite bättre. Eller kanske snarare tvärtom. Bredda ljudbilden lite.

en liten fotnot är att egentligen borde det vara förbjudet att resencera/tycka till om musik som man inte lyssnar på (iaf vad musiken beträffar - kanske inte ljudmässigt).

För att ta ett exempel.. Men när Andres Lokko recenserar Autechre i aftonbladet tex, så blir det bara så jävla fel eftersom han inte förstår vad Autechre är för nånting till att börja med. (Länk till recensionen i fråga: http://expressen.se/index.jsp?a=24947 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt åttiotalssound tycker jag 🙂

Får lite ladytron-vibbar över det, vilket är bra.

:::

För att ta ett exempel.. Men när Andres Lokko recenserar Autechre i aftonbladet tex, så blir det bara så jävla fel eftersom han inte förstår vad Autechre är för nånting till att börja med. (Länk till recensionen i fråga: http://expressen.se/index.jsp?a=24947 )

Kul med någon mer som gillar Ladytron!? 😛

Autechre är ju lite "speciella", men jag förstår inte recensionen ... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

hon har ett sånt där litet schysst gnäll på rösten - på O:na. Lite texas. jag tror jag gillar det men jag är inte helt säker.

Du får en trea för melodierna och dynamiken. det skulle kunna vara lugnare / hårdare på de ställen där det redan är lugnt / hårt. Och lite fler överraskningar. kanske lite långa toner på sången, här och där? sextondels-beatet skulle också gå att spara på lite mer? Känns jämtjockt. Känns som att samma basgång i hela låten är svårt att hålla.

Påminner om "Music for girls".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack till er som sagt något... 🙂

Max^3's idéer är bra! Ska fundera lite...

Olke: Att sången och musiken är separerad är nåt vi alltid kämpar med... Ibland blir det lite bättre och ibland lite sämre... Och vi förstår inte riktigt varför... 😠😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker precis som unbornichen att basen borde feta till sig efter ett mesig intro. Basgången kunde ändra sig under refrängen också, och ackordföljden kunde gärna bytas ut i ett litet stick kanske. 16dels-arpeggiot gillas. 😎 På det stora hela tycker jag bra om låten. 🙂

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
* LÅTNAMN: So Easily Surprised

    * ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

    * GENRE: Elektronisk pop

    * LÅTLÄNGD: 4:19

    * KOMPOSITÖR/PRODUCENT/ETC: Linnéa Brun, Christian Andersson

    * INSPELNINGSÅR: 2005

    * FORMAT: mp3 (192kbps)

    * STORLEK: ~6MB

    * STATUS: Färdig demo?

    * LÅTLÄNK: här Ny länk längre ned!

Låten är förhoppningsvis i det närmaste klar, men det vore finfint med lite kommentarer angående låtens "kvalitet", mixning, mastring, osv...

Edit: Alltså inte bara tekniska saker, det vore även kul(?) att att höra om ni tycker att låten i sig är nåt att ha...

Jag gillar alla gamla sunkiga sound men de låter lite som att de e en högstadie trummis som spelar på refr (jag måste spela så mkt jag kan). mitt tips e nog ändå Less is more för de mesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket ladytron över den må jag säga. Skön sång, hon låter väldigt bra. Håller med om att trummorna i refrängen låter ganska fel, nåt lite mer intressant hade varit bättre där. Sköna harmonier i refrängen, dom stack ut lite och satt riktigt fint. Lite roligare trummor så är det en klar hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

hon har snygg röst, var rädd om henne.

jag hade lagt på mer dansanta tightare takt och trummor(ja jag vet att jag är svag för italo-disco),

lite osäker på om det skulle passa in, men ialla fall värt ett försök.

detta betyder inte att jag tycker låten är kass, jag tycker den är svinbra, hade varit kul att höra en dans-version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok... Tack för kommentarerna.

Vi har försökt med andra trummor... "Originalversionen" (om man nu kan kalla det för det när i stort sett allt är utbytt) hade rakare "ompa-ompa"-trummor, men det blev så himla stompigt och trist och "traditionellt synthigt"... :rolleyes: Men jag är inte riktigt 100% nöjd med trummorna nu heller, så det kanske blir en "klubb-version" lite längre fram...? 😉 (Den här versionen kommer att gå iväg på en demo under veckan, så det blir inga mer ändringar just nu.)

Och, jo, jag försöker va rädd om henne. 🙂

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

(Den här versionen kommer att gå iväg på en demo under veckan, så det blir inga mer ändringar just nu.)

Men det betyder ju självklart inte att vi inte vill ha fler kommentarer om låten... Fire away! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, hörru, det här funkar inte!

1) För mycket reverb på virveln vilket medför att virveln saknar tyngd, och att den försvinner!

2) Basgången är ingen basgång eftersom den inte spelas med ett basljud. Byt ut ljudet mot ett riktigt basljud! Förövrigt är tempot för högt för att en oktavbas ska låta bra.

Annars är det en bra låt trots reverbsmeten!

Skicka sången och ackorden till mig så gör jag en remix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt ladytron tycker jag.... men det är inget dåligt med det.

I refrängen så skulle jag vilja att det gick upp i fart. jag tror att det skulle rocka lite hårdare om man tog bort virveln från versen och stoppade in den plus en hihat i refrängen.

Men det kanske är något för en "club remix" av låten

vilket påminner mig om att jag måste arbeta vidare på min demo... *suck för att datorn är halvdöd*

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Bra, android

Nu saknar jag bara ett litet lågpassfilter på det mashiga baspumpet när arpeggiot försvinner och andra versen kommer, så att dynamiken lutar sig ner lite grann. Trumprogrammeringen har defintivt blivit bättre sen förra versionen.

Plus åt dina sångdubbar i refen, det ger botten åt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj, här åker man iväg på lite påsklov, och så är det en hel hög med kommentarer när man kommer tillbaks... Trevligt! 😆

AndyPandy:

1: Hmmm... Håller delvis med, men vi valde trumljuden för att de var lite halvt "cheesy"...

2: Det är faktiskt ett basljud med i botten på den nya versionen (efter introt). Hörs det ingen skillnad? Borde kanske varit högre...?

Men hursomhelst...

Tack allihop! Vi tar till oss kommentarerna och jag lovar att återkomma om vi får tid att meka ihop en ny "klubbigare" version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...