Jump to content
Annons

Behöver kritik och hjälp med en mix!


Terror

Recommended Posts

Hej på er!

Har kört fast lite i mitt mixande, och de känns som om jag bara kommer sabba allt om jag börjar skruva utan att veta vad jag pysslar med.

Lyssna gärna och kom med tips, förslag och kritik. Ni får gärna ge lite tips på HUR jag ska komma vidare också 🙂 tex "lägg en kompressor på gitarrerna med kort attack lång release bla bla" ja ni fattar 🙂

Tack på förhud!

http://soundcloud.com/jerrysandstr-m/dont-look-behind

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enda jag inte gillade sådär på rak arm är rummet på kicken. Vet inte riktigt varför, men känner inte riktigt att mixen sitter ihop då. Skulle ge pukorna mer utrymme med, känns som att man mest hör att det blir en panorering när dem kommer in. Man hör att något händer, men inte riktigt vad.

Annars tycker jag att det lät bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag inte gillade sådär på rak arm är rummet på kicken. Vet inte riktigt varför, men känner inte riktigt att mixen sitter ihop då. Skulle ge pukorna mer utrymme med, känns som att man mest hör att det blir en panorering när dem kommer in. Man hör att något händer, men inte riktigt vad.

Annars tycker jag att det lät bra!

Ja virveln och kicken ligger ju på samma midispår, dum som man är. Men jag får väl sära på dem och behålla virveln och ta bort reverben från kicken. Pukorna är pannade ja, men jag vette fan hur man fixar det i Superior drummer så dem blir i center haha ^^ Men tack för tipset! Tillbaka till ritbordet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte den som vanligtvis tycker att man ska höja cymbalerna och/eller overhead men tyckte att det var lite diskantfattigt just vad gäller den biten. China/Crash kunde lyftas fram mer och highshelfas misstänker jag.

Vi är ganska lika du och jag på det planet. Det var därför jag drog ner dem. Tänkte "Bättre att dem är lite tystare så kicken och virveln kommer fram mer, än att det är för mkt och de distar och gör ont i öronen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Krillo (oregistrerad)

Tycker virveln är för hög i mixen, kanske har med EQ att göra? Tycker rummet på kicken skär sig med de luftiga ljuden kring 0:49. Personligen har jag lite svårt för pukor som låter som baskaggar. Tycker cymbaler är lite väl låga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...