lawyer (oregistrerad) Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Kör ACID Pro 7 med en MIDI-klaviatur, men skulle vilja ha andra ljud än dom som finns som standard. Har en stor samling med samplingar som jag skulle vilja använda mig av men det går inte? Måste det vara i "MIDI"-format?
Terror Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 On 2011-12-30 at 15:33 sa lawyer: Kör ACID Pro 7 med en MIDI-klaviatur, men skulle vilja ha andra ljud än dom som finns som standard. Har en stor samling med samplingar som jag skulle vilja använda mig av men det går inte? Måste det vara i "MIDI"-format? MIDI är inte ljud, MIDI är data (information), då måste ha en extern plugg/program för att kunna transformera datan (MIDIn) till ljud. Det gör du via tex VST/VSTi. Gå in på youtube och sök på "Vst plug-in", sen är det bara leta efter din favorit, hitta närmsta butik eller nätbutik och köpa skiten. Vissa fabrikat brukar oftast ha demos att ladda ner gratis och testa. Lycka till.
lawyer (oregistrerad) Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Är det så det fungerar. Ska titta närmare på VST-pluggarna då.
Piccazzo Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Citat Har en stor samling med samplingar som jag skulle vilja använda mig av men det går inte? Då måste du skaffa en Sampler ( Sampel Player ) tex : Kontakt , Halion , Motu Mach Five , etc etc.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.