Jump to content
Annons

Handla "begagnade" pluggar från USA


cRiTza

Recommended Posts

Annons

Jag vill i all vänlighet höja ett varningens finger vad gäller överförande av licenser och dylikt. Att du får pluggens installationsskiva hemskickad till dig innebär inte per automatik att du kan installera och köra pluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag vill också höja ett varningens finger från att handla pluggar från ebay som är mycket billigare än vad dom kostar nya.

Jag hittade cubase 5 för 30usd helt nytt. Det lät för bra för att vara sant så jag frågade säljaren vad det var han sålde och efter mycket om och men så kom det fram att det var en crackad version av cubase 5 där ingen licens ingick och då var det inte aktuellt för mig att köpa.

Men jag har köpt hela mitt ez drummer och ezmix från ebay och då har jag efter köp fått en kod och sedan loggat in på toontrack(ezdrummers) hemsida fått licensenkoden verifierad av dom och sen kunnat ladda ner direkt av toontrack. Och dom jag handlade av är auktoriserade återförsäljare av toontracks produkter.

Och dessa är ingen skatt på eftersom du köper en licens som skickas i mail ,som du sedan använder på toontracks svenska hemsida

Posten lyfter bara på ögonbrynen om paketets värdedekleration är över 150-200 usd. Och om paketet är stort som typ en gitarr eller bas. Eller så kan dom ha en dag där alla paket kollas och då åker du på skatt.

Men kolla alltid så att säljaren är auktoriserad återförsäljare ,annars får du köpa något på vinst och förlust. Du vet inte vad du får med andra ord.

Hoppas detta hjälper lite iaf

God jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...