Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ville delge er ett par länkar och lite intressant läsning som för mig var en nyhet och det gäller en kvinnlig masteringteknker i England flerfaldigt nominerad och med en diger portfolio, hon heter Mandy Parnell och har mastrat Björk's senaste som tydligen består av apps och sånt som en annan inte greppar fullt ut...

I nyhetsbrevet jag får från Prism fanns alltså länken till Biophilia, någon som har hört den eller har synpunkter på den?

Björk har jag alltid gillat, kanske inte precis allt men hon är en stor och intressant artist på flera sätt, i Bretagne finns en annan tjej som kan kallas Frankrikes motsvarighet till Björk och det är Kohann som med sin sköna electropop påminner men också gör en egen grej utav musiken!!!

🙂

Redigerat av Florian le Sage
Annons
Postat

Joo... Jag hade den appen på min iPad! Det är et universum av stjärnor och galaxer man manövrerar igenom.. Låtarna ha olika sound på olika galaxer och man kan lixom fada (fejda) genom spundet så att det morphas genom låtarna lixom.. Svårt att förklara om du inte testat själv! 🙂

Postat

Hittade ett par recensioner, DN och Dagens skiva man får kolla upp den helt klart, jag har inte följt henne så där stenhårt efter den skivan som kom för ca 5-6 år sedan Volta?!?

Tyckte det var lite småknepigt eller pretentiöst på nåt sätt, avantgardistiskt som tidningarna skriver vet jag inte om jag håller med riktigt, vad kan vara avantgardistiskt idag, känns som den formen eller termen har haft sin storhetstid och plats i evolutionen för länge sen...

Postat

Tyckte det var lite småknepigt eller pretentiöst på nåt sätt,

tycker det är skönt när nån vågar vara lite pretentiös faktiskt

trött på att allt ska vara så jävla medelmåtteanpassat å enkelt idag

ska kolla länkarna du postade - låter intressant 🙂

Postat

instämmer helt i detta, medelmåttan och tristessen som bjuds i radio/TV gör en ju spyfärdig...

Postat

Nej, jag har tyvärr inte hört den, men nu påminde du mig om att jag måste införskaffa skivan!

Har en Androidtelefon, så jag kan inte kolla på apparna... Snålt att inte utveckla till Android också :/

Postat

Hittade ett par recensioner, DN och Dagens skiva man får kolla upp den helt klart, jag har inte följt henne så där stenhårt efter den skivan som kom för ca 5-6 år sedan Volta?!?

Tyckte det var lite småknepigt eller pretentiöst på nåt sätt, avantgardistiskt som tidningarna skriver vet jag inte om jag håller med riktigt, vad kan vara avantgardistiskt idag, känns som den formen eller termen har haft sin storhetstid och plats i evolutionen för länge sen...

Jag har inte lyssnat på Björk sedan Vespertine, som jag gillade en hel del. Dags att se över vad som hänt sedan dess.

Prettomusik är helt okej, mer pretto i musiken! 🙂

Postat

Jag älskar Volta! <3 .. tycker Vespertine är sämre isåfall. Men bäst gillar jag nog fortfarande Homogenic, eller kanske Debut.

Björk är grymt bra iaf 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.