Jump to content
Annons

Basist behöver projekt! Lägger bas åt dig gratis.


DanneSBass (oregistrerad)

Recommended Posts

DanneSBass (oregistrerad)

Jag är en basist som spelat bas i ca 15 år. Jag har även spelat trummor i ca 20 år. Samt lite kompgitarr. Har spelat i olika grupper genom åren och olika musikstilar. Både covers och eget.

För ca 2,5 år sedan drabbades jag av fästingsjukdomen TBE med tillhörande hjärnhinneinflammation. Låg medvetslös i ca 4 veckor och var riktigt nära att stryka med. När jag insjuknade höll jag på att dra ihop ett progressivt metalband med en kompis som tidigare släppt två full längds skivor på skivbolag. När jag började tillfriskna så märkte jag att inte fingrarna hängde med längre. Jag hade ingen finmotorik kvar i dom. Pratade med läkare som sa att jag förmodligen inte kommer att bli bättre. Ledsnade och sålde alla mina grejer. Har sedan dess suttit och tränat och tränat på ungarnas elgitarr och lyckats träna upp fingrarna hyffsat. Så jag köpte en bas igen. Och har precis köpt ett ljudkort med Pro Tools SE och börjat spela in.

Jag skulle vilja lägga bas på låtar i olika genrer. Rock, pop, soul mm. Jag gör det gratis då det är bra övning för mig att komma igen. Självklart får du använda min basgång om du vill bara jag får cred för det. Och jag använder gärna låten som promo för mig själv om du är nöjd med basgången. Givetvis ger jag cred till den som är låtskrivare i så fall.

Jag är ännu ingen Yngwe Malmsteen på bas utan håller fortfarande på att träna upp mina fingrar igen. Men jag kan åtminstone lägga en tight basgång.

Jag har inte så mycket material att visa upp ännu. 3 låtar med ett gammalt band som jag lirade med för många år sedan finns på min gamla myspace sida. Tyvärr med en något otight trummis. Ja, det är nog lite otight överlag ;-)

Men ni hör hur jag lät då för 10 år sen. Låtarna är bandets egna och jag har således gjort basgångarna. Inspelningarna är ca 10 år gamla.

http://www.myspace.com/bassdanne

Här är den första inspelningen jag gjort med mitt ljudkort här hemma. En cover bara för att testa ljudkortet.

http://soundcloud.com/danielskilbergfoto/no-easy-way-out-mp3

Så om du behöver bas på dina låtar, hör av dig till mig så kan jag testa att lägga det åt dig.

MVH/Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad roligt att höra att du är tillbaka igen. (Det måste ha varit jobbigt när inte fingrarna hängde med)...Behöver en bassist då och då så jag ska komma ihåg dig..Har dock inget projekt nu...

mvh

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DanneSBass (oregistrerad)

Halloj!

Tack allihop för omtanke och hejarop 🙂

Det värmer. Jag är inte och kommer troligen aldrig bli helt återställd. Har flera men efter detta, men jag är glad att jag lever, står, går och pratar iallfall. Vad gäller bas så är jag numera hoppfull att jag ska komma tillbaka helt med tiden. Är man bara tillräckligt envis så ska det nog gå 🙂

PXM: Bara att höra av dig om du behöver hjälp 🙂

Drivkraft: Jag har pm:at dig 🙂

Martin: Skicka pm och berätta mer eller maila mig på info@danielskilberg.se

Ha en riktigt fortsatt trevlig helg allihop 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...