Jump to content
Annons

Sennheiserlurar ger upp fort ?


pxm

Recommended Posts

Har använt mina 8 månaders gamla Sennheiser hårt på sistone- typ dygnet runt i en vecka nu.

På normal volym

Idag började de återge ljudet konstigt samt distar på höga toner....Så det blir att

köpa nya lurar nu trots att jag inte har råd (skall köpa nyttt DAW den här månaden.)

Ger lurar upp så fort eller ????? Finns det några riktigt slitstarka-för då köper jag

lätt ett par av dem ????

Det finns massor av trådar ang. lurar men jag undrar om det är normalt att lurarna

ger upp så lätt ?????

mvh

🙂

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

VILKA Sennheiser pratar vi om? Dom har ju en ganska bred produktlinje.. Har själv ett par HD 280 som hållt i ca 6 år (med tejpat huvudband) och ett par HD 650 som det inte är en skråma på efter 1,5 år, ljudmässigt är dom lika bra som vid inköpen. Så nej, inte normalt. Kan vara ett tillverkningsfel, borde vara, för slitage tar ett jävla bra tag om det inte är skitlurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då beställer jag ett par AKG nu...tack.....

(det flipprar till fet skrift för mig hela tiden-vet inte varför,sorry)

🙂

Edit:

Sennheiser monitor HD 200

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan har också ett par AKG 240 från åttiotalet och K141 som är lika gamla. Det finns till och med reservdelar till dem. Så köp inga nya! Dock märkte vi när vi gjorde A/B tester med några nya K240 och några gamla att de gamla tappat lite i topp och distinktion. Men helt ok efter 25år tycker jag!

AKG är de enda lurar jag använder.

Dels därför att de är de ända lurar jag använder så jag 'kan' ljudet i dem, jag vet vad det är för konstigheter.

Och för att de håller bra, är sköna under långa pass, och jag tycker det är väldigt 'rena' i soundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan har också ett par AKG 240 från åttiotalet och K141 som är lika gamla. Det finns till och med reservdelar till dem. Så köp inga nya! Dock märkte vi när vi gjorde A/B tester med några nya K240 och några gamla att de gamla tappat lite i topp och distinktion. Men helt ok efter 25år tycker jag!

AKG är de enda lurar jag använder.

Dels därför att de är de ända lurar jag använder så jag 'kan' ljudet i dem, jag vet vad det är för konstigheter.

Och för att de håller bra, är sköna under långa pass, och jag tycker det är väldigt 'rena' i soundet.

Ja! exakt ! Jag har märkt detta med dvs, att dom har tappat lite . Och det är som du säger, man kan ljudet i lurarna. Man glömmer dessutom att man har dom på ibland. så de slits av då och då från skallen, när man går och hämtar kaffe. visste dock inte att det fanns reservdelar . Jag förhörde mig en gång på musikaffär men dom sa att det inte fanns, sen har det inte blivit av och leta . Men nu Ska jag kolla upp detta och renovera . Tack för tipset. 🙂

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

 

pxm: Jag föreslår att du tar kontakt med Sennheisers sverigekontor i Solna: 08-400 504 00. Du ska ju inte acceptera att de gått sönder och för ursprungsfel gäller två års garanti i Sverige, oavsett vad företaget angivit i sina "villkor".

 

/ Martin

Redigerat av MartinÖjes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...