Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Jag heter Josef Falkensköld och jag jobbar normalt sett med ljud o musik till spel. Men sÄ fick jag för ungefÀr ett Är sen en idé om att jag skulle göra en fullÀngdare med lÄtar OM spel, inte covers som man ser sÄ ofta i sammanhanget.

SĂ„ under det hĂ€r Ă„ret har jag Ă€gnat lediga timmar till detta och nu Ă€r jag klar 🙂 Det Ă€r min första fĂ€rdiga produktion i den hĂ€r storleken och jag tycker att jag gjort nĂ„got hyffsat unikt. Texterna handlar om olika aspekter i spel och spelande, frĂ„n specifika spel till företeelser som flaming, trolling, raida och sĂ„ vidare!

Lyssna gÀrna och kom med synpunkter, det kommer sÀkert bli uppföljare av nÄgot slag.

Tack pÄ förhand!

Falconshield – Gam3r M3tal (lĂ€nk till spotify)

www.falconshield.com (min hemsida)

• Gilla 1
Annons
Postat

Intressant 🙂 .. Men en cover verkar det vĂ€l vara? Bubble Bobble 🙂

Postat

Ascoolt fan! Haha, orginellt, hĂ€ftigt och passionerat! Du gör spelmusik ocksĂ„ ser jag? SjĂ€lv Ă€r jag bĂ„de gamingnörd, programmerar datorspel och sjunger i ett metalband. SĂ„ detta Ă€r ju perfekt för mig! 😛

rankey (oregistrerad)
Postat

riktigt vÀlgjort och genomtÀnkt, kul! grattis till en bra resultat!

Postat

Ascoolt fan! Haha, orginellt, hĂ€ftigt och passionerat! Du gör spelmusik ocksĂ„ ser jag? SjĂ€lv Ă€r jag bĂ„de gamingnörd, programmerar datorspel och sjunger i ett metalband. SĂ„ detta Ă€r ju perfekt för mig! 😛

Du tillhör mĂ„lgruppen pĂ„ pricken! 🙂 Jo jag skriver ljud o musik till spel pĂ„ frilansbasis, och dĂ€r har ju en del av min musik kommit ut, men det hĂ€r Ă€r första gĂ„ngen jag slĂ€pper nĂ„got helt eget.

Kul att ni gillar det!

Postat

VĂ€lkommen!

Jag tycker det hĂ€r var kanoners! Är vĂ€ldigt svag för lite mer originella projekt som detta och jag tycker du fĂ„tt ihop det riktigt bra. Samtidigt som du blandar mĂ€ngder av stilar sĂ„ tycker jag du fĂ„tt allt att smĂ€lta samman pĂ„ ett sĂ€tt som kĂ€nns helt naturligt. I like!

mvh

Postat

Skitgrymt! Har ett antal vÀnner som Àr bÄde spel- och metalnördar, sÄ detta ska jag sprida vidare. Originellt och vÀlproducerat!

• Gilla 1
Postat

NĂ€stan sĂ„ att man kĂ€nner för att genomföra en undersökning om det finns nĂ„got samband mellan metal och datorspel. On on topic, bra! 🙂

Postat

Skitgrymt! Har ett antal vÀnner som Àr bÄde spel- och metalnördar, sÄ detta ska jag sprida vidare. Originellt och vÀlproducerat!

Eftersom jag Ă€r totalt independent(inget skivbolag/förlag) sĂ„ Ă€r jag helt beroende av att folk sprider runt det sĂ„ TACK för det! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.