Jump to content
Annons

Aaargh! Plugin som inte hittas?!?!?


Procedomani2

Recommended Posts

Hej Goa Forumvänner,

sitter och har ett problem nu, som Ni säkert kan hjälpa mig med.

Har laddat hem en kompressor vid namn Molot (vst 32-bitars)http://vladgsound.wordpress.com/plugins/molot/. Lagt till den i plugin-foldern på min bärbara dator och den funkar helt utan problem.

Värre är det när jag lägger in den i studio-datorn. Där hittas den inte alls.

Vad kan det vara som strular. Samma Cubase Sx3, samma mappstruktur, samma pluginfolder. XP med sp3 på båda.

Skillnaden kanske kan vara att den bärbara är konstant uppdaterad med Windows Update, medans studiodatorn inte alls FÅR ha en Internetuppkoppling.

Fast har svårt att tro att det skulle vara problemet...

Vad kan det vara?

Snälla hjälp mig.... (står nu på mina bara knän och vädjar till Er med mina söta hundvalpsögon...) 😑

/Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte så, att det är ett installationsprogram för pluggen, som lägger till något i Windows-registret - så att det inte går att bara lägga in dll-filen i vstplugins-mappen...?

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Det är inte så, att det är ett installationsprogram för pluggen, som lägger till något i Windows-registret - så att det inte går att bara lägga in dll-filen i vstplugins-mappen...?

Det var min första tanke också, men då gäller det ju givetvis likadant på bägge datorerna. Han får det ju att funka i den ena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen lyckats hitta pluggen i Plug-listan. Men det är nu brunmarkerad och unloadable.

När jag inte hittade den först i listan så hade jag packat upp zipfilen på min bärbara och flyttat dll'en med ett usbminne. Kanske filen blev korrupt på något sätt då...

Men nu flyttade jag hela zippen och packade upp den på studiodatorn, och då syns den, fast bajsbrun...

Kan tilläggas att jag nu oxå skulle lägga på SonEQ på samma maskin, och den blir oxå brunmarkerad och unloadable...

Vad kan det bero på att dom blir unloadable? Funkar ju på den bärbara....

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag här igen... Med samma problem.... Fortfarande

Tänkte att det kanske kunde vara att datorn inte var uppdaterad med det senaste. Så motvilligt kopplade jag in den på det Stora Stygga Internettet. 38 uppdateringar!!!! Tjohoo!

Lade även in .NET Framework 3.5 SP1 (igen, tror jag) utifall det skulle göra susen. Men icke sa Nicke.

Några förslag?

Varför blir dessa 2 pluggisar brunmarkerade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...