Jump to content
Annons

Ny dator. Mac eller Mac.


Frallz

Recommended Posts

Hej alla glada!

Har i ett tag nu sparat ihop pengar för att uppgradera min gamla macbook för att starta en ny kärleksaffär. Mitt val är då att fortsätta använda Mac då jag är fruktansvärt nöjd med dem. Den kommer i princip bara användas till musik och har därför bestämt mig för en iMac

Här kommer då mina funderingar...

Jag har en budget på 15 tusen, då min lillebror kan fixa studentrabatt kommer alla iMacs sänkas i pris med 1000 kr från ordinarie.

Så Vilken iMac är bättre för 15 000?

21,5 tummaren eller 27 tummaren?

Får man mycket mer kraft ur en i7 än en i5?

Hur mycket ram behövs, samt om det går att få in själv istället för att låta Apple sköta det?

Extremt bacon på datorer i allmänhet, men om någon kunning skulle kunna förklara är jag väldigt tacksamt!

Ha en trevlig kväll!

Frallz

Redigerat av Frallz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

om du kör mac bör du köra logic... kanske inte för att det är ett jättemycket bättre program. Fast eftersom det är apple som ligger bakom logic är det ju optimerat på ett helt annat sätt för mac. Jag tror att du får ut en hel del mer kraft ur det på mac.

det är nog bättre att satsa på den fetare processorn (i7) än en 27" skärm. du kan ju alltid köpa en extra skärm när du har råd (kostar ju inte så mycket). kanske vore bra om du uppgraderade minnet direkt, men då kanske du spräcker budgeten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan dom 2 iMac han väljer mellan är det betydlig prestandaskillnad i alla fall.

Svårt att säga, en i5 2600k kan prestera bättre än vissa i7 processorer.

Bror helt på vilken i5a samt vilken i7a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...