Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hur mycket "trim"skall man ha? AllstÄ signalen frÄn gitarren, behöver man ha den pÄ en sÀrskild nivÄ? Innan amp-pluggen sÄ att sÀga...

mvh/Niklas

Redigerat av Nikk Dust
Annons
Postat

tillrÀckligt mycket för att signalen inte ska ligga och kramas med brusgolvet, men inte sÄ mycket att den ser ut som en stopplampa och lÄter som ett paket flingor.

Öhh? ok?

Jag fÄr inte den overdrive som dom fÄr i videon pÄ youtube...

?????

Postat

du kanske har för lÄg output i gitarren = justera mikrofonerna sÄ dom kommer nÀrmare strÀngarna (som jag hoppas Àr hyfsat nyligen utbytta, annars kan det lÄta riktigt trist, och overdriven blir bara en enda mufflad gegga).

Annars Àr det bara att ratta vidare, jag gillar den fenderstÀrkaren som Àr i mitten av dom tre. Dra upp bass/mid/treble pÄ max bara, och flytta micken nÀra stÀrken sÄ borde det hÀnda saker.

I annat fall fĂ„r du kolla manualen. Har du ingen manual kan det vara sĂ„ att du har en dĂ„lig crack 😄

Postat

du kanske har för lÄg output i gitarren = justera mikrofonerna sÄ dom kommer nÀrmare strÀngarna (som jag hoppas Àr hyfsat nyligen utbytta, annars kan det lÄta riktigt trist, och overdriven blir bara en enda mufflad gegga).

Annars Àr det bara att ratta vidare, jag gillar den fenderstÀrkaren som Àr i mitten av dom tre. Dra upp bass/mid/treble pÄ max bara, och flytta micken nÀra stÀrken sÄ borde det hÀnda saker.

I annat fall fĂ„r du kolla manualen. Har du ingen manual kan det vara sĂ„ att du har en dĂ„lig crack 😄

haha, dÄlig crack...

Manualen sa mig inte mycket om detta...

Men jag testade med sonalksis free-g, och fick bÀttre signal enligt mig dÄ.

Postat

Hur mycket "trim"skall man ha? AllstÄ signalen frÄn gitarren, behöver man ha den pÄ en sÀrskild nivÄ? Innan amp-pluggen sÄ att sÀga...

mvh/Niklas

Det Àr som pÄ en vanlig stÀrkare fast dÀr justerar du input volymen pÄ gitarren istÀllet.

Jag brukar lÄta peakarna stÄ "i mitten" dÀr man spelar in (alltsÄ att volymen Àr mellan hög och lÄg). Se till att det inte slÄr över! AnvÀnd high-z om gitarren har passiva mickar, annars slÄr du av high-z.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.