Jump to content
Annons

Ska skaffa midi masterkeyboard med 88 tangenter


Schizofren

Recommended Posts

Tjena,

Jag tänkte som titeln säger skaffa mig en fullstor midi masterkeyboard, något runt 3000-3500:-. Frågan är om det finns någon sjyst 88-tangenters keyboard i den prisklassen? Jag var inne på att skaffa en Axiom Advanced 61, men ett program jag tänker skaffa fungerar bättre om jag har 88 tangenter. Dock så är Axiom 61an rätt bra vad jag förstår, och jag vill inte ha någon skräpkeyboard även om den har 88 tangenter om det går att undvika.

Jag kommer använda det till att komponera och spela in orkestreringar med hjälp av samplingar.

Stort tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla in CME UF8 eller UF80. Hyfsat prisvärda klaviaturer.

M-audio har också några olika modeller, men de har fått lite mer blandad kritik.

Annars får du gräva djupare ner i begagnatlådorna och se om du kan hitta nån gammal Roland eller Yamaha eller Fatar, det finns några som ska vara riktigt trevliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

De enda klavitaur med vägda tangenter jag testat och som känts bra är Yamaha (bra), Roland (hyfsat bra) och Fatar (bra).

Fundera på om du vill ha pitch/mod-wheels och after-touch också.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Själv kör jag med M-audio keystation 88. Helt OK för priset. Inte alls samma spelkänsla som Fatar tangenter, aningen plastigt, men spiller man kaffe på den så börjar man inte gråta. Jag är ingen pianist så jag skiter i känslan.

En polare skaffade nyss CME Z-Key. Kolla in den, jag tror den kanske har lite högre kvalitet på tangenterna. 4000:- på Thomann.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...