Jump to content
Annons

Remix gjord enbart med analoga syntar (MED VIDEO)


Kebunatorn

Recommended Posts

Hej!

Jag deltar i en remixtävling för Above&Beyond's "You got to go". Jag sparade enbart sången från det ursprungliga spåret och gjorde om all musik enbart med analoga syntar. Syntarna och trummaskinerna styrdes via MIDI och mixades i realtid tillsammans med sången genom en analogmixer med hårdvarueffekter.

SORRY INGA REMIXER "EDIT av MODERATOR"

Syntar: Roland Alpha Juno, Juno 60, TR808; Korg Polysix, Mono/poly, Poly-61; Vermona DRM1 MkIII; Oberheim Matrix 6R; Yamaha S30 (enbart som MIDI-kontroller)

Kommentarer tas gärna emot!

Tackar!

Redigerat av drloop
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack!!

ensvåråtkomligjävel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja läcka, så moderkortet var väldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier.

MJInc: Än finns den bara med sång, men man vet aldrig... 😉

kenjoswe: Kameran är en Canon HF100, som jag ibland använder ett vidvinkelobjektiv på. Kameravinklingarna är bara med ett plastigt och eländigt men superbilligt kamerastativ, som jag stöder upp på de mest underliga sätt. Vidvinkelobjektivet hjälper mig mycket att få de vinklar jag vill ha, eftersom det inte finns så mycket utrymme i rummet... Jag spelade mot backingtrack som hade en metronom på. All videosynk gör jag helt manuellt.

Tracer: Resultat av nästan 15 års samlande... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

ensvåråtkomligjävel: Jo, har inskaffat den nyss! Hade tur, för batteriet hade knappt hunnit börja läcka, så moderkortet var väldigt fint i skick! Nu kör jag den med klockbatterier.

Byggde du om det själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det finns bra info på nätet. Men man måste kunna löda. Och gamla moderkort är inte allt för lätta att löda.

Jo, jag vet. Jag hittade anvisningar och tog hjälp av en kompis för några år sen när jag bytte på min gamla P6:a.

Lödning har aldrig varit min grej.

Vinyl Jam?

🙂

(googlade lite ...)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Och här kommer en riktig partypooper... inga remixer är tillåtna på forumet, vare sig dom är gjorde med bara analoga syntar eller riktiga gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, grymt!

Gillar den snabba bas-slingan. Men de är kanske för att jag brukar leka med sånt själv .. 🙂

Och sen när det är på gränsen att ducka för mycket och det går över till rena "arp"-slingor. Skitgo övergång där. Bra mix.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...