Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Tänkte höra om några av er därute har tips på en eller flera bra elbasar i rimlig prisklass? Jag behöver inget fancy, är ingen basist från början utan vill ha en som duger till att lägga komp till mina låtar när jag sitter hemma och komponerar. Dock vill jag gärna komma ifrån stämmer-ur-sig-själv-och-har-hals-som-en-banan-kategorin 🙂

Tack på förhand!

Annons
Postat

Får nog också slå ett slag för en Vintage Modified Squire. Skön att spela på och orginalmickarna är helt ok. Sen är den i mina ögon jävligt snygg också. 😛

• Gilla 1
Postat

Kolla in Texasbasarna. Mycket bas för pengarna. Det enda jag stör mig på är stämmisarna som är i enklaste laget. Men ska du bara använda den i studio är det inga problem. I annat fall går de att byta ut.

Texasbas hos GMF

Die Hard (oregistrerad)
Postat
  On 2011-09-29 at 14:37 sa AnthonyS:

h-har-hals-som-en-banan-kategorin 🙂

Mmm låter som dole-banan till bas och med allt för hög stränghöjd som min bas. :rolleyes:

Postat

Vi har en "riktig" bassist i vårat metallcover band. Han hade inte kvar nån egen bas då han började hos oss. Han var tveksam till sitt intresse så han gav 800 spänn för en Harley Benton hos Thoman. Han är klart nöjd o vi klagar inte...

Kolin

Postat

Jag har själv en Ibanez GSR 200, som jag gladeligen rekommenderar 🙂. Larvigt prisvärd, brukar finnas beg oxå.

Passar mig som "basfuskande gitarrist" utmärkt, lättspelad.

Postat

Tack för alla svar! Många bra förslag, några som jag kikat på innan och några helt nya potentiella köp. Nu återstår en basprovarturné i huvudstaden, med påföljande instrumentköp!

Postat

Jag har en Clive Sanctus M400 till salu här:

https://www.studio.se/index.php/topic/88952-elbas-clive-sanctus-m400/page__p__1290602__fromsearch__1#entry1290602

Välbyggd, ganska lättspelad, låter kanon och extremt prisvärd (2000kr)

Ta dig titt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.