Jump to content
Annons

Edit


Soxic

Recommended Posts

Annons

det låter bra.

tänkte bara tipsa om att 22 oktober spelar 3 bra band på snövit.

derby sthlm, topper och wall of clash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för lyssningen! 🙂 Det är svårt att göra sig hörd i detta brus av information, men alltid kul när någon lyssnar. Sen är det alltid lite speciellt att lägga upp det här där det finns människor som följer ens utveckling och där man dessutom följer andras utveckling 🙂

Sixties: Snövit är inte riktigt min scen och jag känner inte till något av banden, men det kanske är dags att bege sig ut i den riktiga världen snart 🙂 Vi kanske ses där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Är egentligen inte ute efter mixkritik eftersom vi efter 1 år av skrivande, inspelning och mixande äntligen är klara för release. Tror dock kanske några personer på detta forum, som alltid varit vänliga nog att ge kritik och hjälpa mig utvecklas i min mixning, eventuellt är intresserade av att höra hur det låter, så here it is. 🙂

hade gärna haft mer punch i kick å virvel - mer i fejjan sas

och lite skränigare/slamrigare/stökigare - nu är det ganska så välordnat

sen händer nåt med mixen varje gång sången kommer in - det duckar

i övrigt gott jobbat och spelat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länkarna Sixties. Ska kolla in.

Demonproducenten. Vad ska man säga, det blir aldrig 100% och det kommer alltid finnas saker att tweak till oändligheten. Någonstans måste man nöja sig och jag är nöjd. Eventuella förbättringar i evolutionen får ske i och med nästa skiva. Man lär sig på vägen 🙂 Tack för synpunkterna i alla fall. Man lär sig som sagt alltid här.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt rätt å mycket viktigt att ha klart för sig

det finns dom som aldrig blir klara med nånting å går vidare för att dom inte inser detta

Det är ett tufft beslut att ta att man är "klar". Det tog mig lång tid, men till slut insåg jag att man inte kan göra alla nöjda och inte sig själv kanske helt nöjd heller, men man måste bestämma sig någon gång att det här duger bra och det är en förbättring mot tidigare. Annars blir det maniskt nästan. Någonstans måste det handla om musiken också eftersom man är musiker först och främst. Men jag kommer aldrig vilja sluta lära mig och det finns människor här som kan väldigt mycket, därför återkommer jag när det är dags igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ONSatan! Kul att du gillar det 🙂 Hade dig i åtanke när jag skapade den här tråden 🙂

Cred till Demonproducenten också. Du hade rätt ang att det duckar (inte för att jag behöver berätta för dig att du hade rätt he he). Jag råkade ladda upp en tidigare mix med en kompressor på masterkanalen. Men, men. Det jobbiga är att jag inte hörde det med mina PC-högtalare som jag använder till mix. Nog dags att skaffa monitorer snart *skäms*.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...