Wavebreaker Postat 15 september 2011 Postat 15 september 2011 renderar till mp3. Resampling: 512-sinc Bitrate: 450kbs Låten jag håller på att mixa nu vill inte låta likadant i FL som i MP3. MP3 verisionen har mkt mer bas än FL verisionen och FL Verisionen har mkt mer diskant. det är FL verisionen som jag vill ha till mp3. Tack för er hjälp! 🙂
Assar Postat 15 september 2011 Postat 15 september 2011 Mig veterligen kan man inte ha högre bitrate i mp3 än 320 kbps. Vad har du för inställningar?
DJSnuset Postat 22 oktober 2011 Postat 22 oktober 2011 Kan det vara så att du har någon inställning i ljudkortet som inte kommer med i FL Studio när du producerar? Därav går inställningen igång när du exportat? (rekommenderar dock att exporta till wav! Annars kan du alltid testa att lägga in MP3 filen i FL Studios playlist och testa Mastra den någorlunda. Här har du en guide om hur du mastrar: http://howtomakeelectronicmusic.com/how-to-master-a-song-in-fl-studio Mvh DJ Snuset
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.