Jump to content
Annons

Warmoth hals


rockstone

Recommended Posts

Hej, Har spelat på gibson les paul i ty 15 år, har nu börjat spela en del på fender stratocaster men ja e så ovan vid halsen, tycker inte om den alls, 9,5 radie och större steg mellan banden och.........jag gillar den inte, har hört talas om warmoth halsar och undrar nu om nån har erfarenhet av någon sånn? och isåfall om det går att köpa nån sånn hals som är VÄLDIGT lik en les paul hals och montera på min fender strata.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fender gitarrer har ett längre mensur, alltså är det längre mellan stallet och sadeln. Om det är detta du tycker är jobbigare, alltså att banden är för långt ifrån varandra tror jag inte att det riktigt går att åtgärda.

Med radien och så borde de inte vara något problem, warmoth gör fruktansvärt bra grejer, ialla fall de jag spelat på. Men din strata kommer nog inte riktigt kännas som en LP oavsett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat att spela på en evh wolfgang? Dom har någon modell med 628/24,75 hals. Den typ av gitarr är i mitt tycke en blandning av lp och strata i formen. Annars har warmoth sådana halsar du är ute efter. Kolla länken nedan

http://www.warmoth.com/Pages/ClassicShowcase.aspx?Body=1&Shape=1&nScale=305&Path=Strat,Conversion

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat www.gitarrdelar.se?

Dom säljer Musikkraft halsar som går att beställa i detalj efter dina behov. Om dom är bättre eller sämre än Warmoth kan jag inte svara på men vad jag förstått så ska det vara hög kvalitet på Musikkraft.

Kan ju vara skönt att beställa från butik i Sverige samt ha någon som hjälper till med specifikationerna.

Tror inte heller du kommer Uppleva din stratasom LPhur du än gör men du kan jukomma ganska nära genom att välja samma profil, band och radie.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...