Jump to content
Annons

Epidemic sound


Lars Olvmyr

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...

Hej, kuronekoyamato

Trist att du känner på det sättet. Jag tror inte att alla de upphovsmän som har valt att samarbeta med oss håller med dig. Till alla som är intresserade av att arbeta tillsammans med oss ger vi en stor mängd information (innehållande bl.a. Information om ersättning och fullständiga avtal). Därefter beslutar de om de är intresserade av att samarbeta med oss eller inte.

Vi försöker aldrig dölja att ES är ett vinstdrivande bolag och att det är viktigt för oss att försöka tjäna pengar. Det är en förutsättning för att vi skall kunna betala upphovsmännen. Att detta däremot skulle innebära att vi inte bryr oss om de upphovsmän som vi arbetar med är helt enkelt fel. Vi arbetar mycket hårt för att de skall vara nöjda och vilja fortsätta arbeta med oss genom att ha bra ersättningstrappor, events och en chans att få feedback från några av branschens bästa producenter. Detta passar kanske inte dig men det finns väldigt många duktiga musiker och kompositörer som är väldigt nöjda att de arbetar med oss och vi tänker jobba hårt för att de ska fortsätta vara nöjda.

Mvh

Criss David

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte prata av egen erfarenhet

Men min svåger jobbar för ES och är mycket nöjd med det.

Till frågan - Svågern min får också en hel del "fix" att göra innan han får låtarna godkända.

Men att det har gjort honom till en bättre musiker och tänker på ett helt annat sätt än han gjorde innan.

Så fix är nog bara bra att få ibörjan innan man kommer in i "TV musik" tänket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är så duktig att göra snygga arr så att ES köper dom för 606kr så är jag rätt säker på att det finns rätt många på forumet som gärna betalar 607kr för att någon ska göra en snygg bakgrund till deras låtar. Jag själv tex kan hålla på i två veckor och det låter fortfarande skit - och då är 600kr rätt lite i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill förtydliga mitt tidigare inlägg som hade rubriken nykomling. Jag heter Lars Olvmyr och jobbar på ES. Jag arbetar som musikproducent på Epidemic Sound sedan ca 3 månader. Jag måste säga att jag trivs mycket bra med ES. Jag får feedback på mina verk och utvecklas som musiker hela tiden. Vad beträffar kritiken av ES så förstår jag inte alls vad som ligger bakom. Det är inte fult att tjäna pengar och ES har alltid varit glasklara beträffande vad som gäller. Dessutom sköter de sig helt perfekt vad betalning av verk beträffar.Vad gäller cymbalerna som tydligen har varit på tapeten så beror det helt enkelt på att jag använt för dåliga samplingar och inte varit tillräkligt observant på detta.

Lars Olvmyr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill förtydliga mitt tidigare inlägg som hade rubriken nykomling. Jag heter Lars Olvmyr och jobbar på ES. Jag arbetar som musikproducent på Epidemic Sound sedan ca 3 månader. Jag måste säga att jag trivs mycket bra med ES. Jag får feedback på mina verk och utvecklas som musiker hela tiden. Vad beträffar kritiken av ES så förstår jag inte alls vad som ligger bakom. Det är inte fult att tjäna pengar och ES har alltid varit glasklara beträffande vad som gäller. Dessutom sköter de sig helt perfekt vad betalning av verk beträffar.Vad gäller cymbalerna som tydligen har varit på tapeten så beror det helt enkelt på att jag använt för dåliga samplingar och inte varit tillräkligt observant på detta.

Lars Olvmyr

Om du får mycket fix eller inte förstår något så är det enklaste att maila eller ringa din handledare och reda ut saken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat för ES sedan de startade 2009. Dock har jag lagt det hela lite åt sidan när jag fick fast arbete i våras. Planerar dock köra igång igen nu i höst. Men på över 300 låtar jag han göra under den tiden, kanske det blev i snitt en eller två fix per månad. Och ibland förstås fler. Men då har man fått så pass tydliga instruktioner om vad som behövs fixas, att det i 95% av fallen blivit godkänt vid en komplettering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också vilja börja men har en bit kvar säger dem. Det låter för mycket demoproduktion just nu. Vill mest gå med för att kunna få bra feedback och kunna utvecklas som producent samt självklart lite extra cash är ju inte dåligt de heller 🙂

Fick ni tjänsten direkt när ni sökte?

Just nu håller jag på planka massa låtar (alla instrumenten inte bara ta ut ackord) - detta för att få bättre överblick över hur en låt kan vara uppbyggd. Dem sa att jag hade bra ideer, det mesta var "på god väg" men saknade det där lilla extra.

Sen så håller jag på mixa för fullt nu (Pluggar på halvfart musik och ljudproduktion där vi just nu har audioteknologi där vi kmr lära oss mer om just mixning, bara det inte blir sånt jag redan har lärt mig nu) sen så har jag böcker videoklipp osv osv inom just mixning så man har lärt sig en massa.

För övrigt tycker jag att den lilla feedback jag fått räckte för att jag ska "vakna upp". Alltså innan så tänkte jag inte så mycket på mixning, plankade aldrig låtar utan gjorde bara egna låtar, det jag tyckte var roligast helt enkelt. Detta gjorde att jag utvecklades väldigt lite. Nu efter drygt 3 månader känner jag att jag lärt mig mer än på 1 år när jag bara gjorde egen musik.

MVH

Emir

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi letar ständigt efter fler upphovsmän som även producerar sin musik. Vi är intresserade av alla typer av genres som till exempel Latin (in the style of Ricky Martin), Electronic Dance (In the style of David Guetta), Drones, Marching band och Ballroom.

Vi kan erbjuda dig att jobba så mycket eller så lite du vill och dessutom få feedback på dina verk från några av Sveriges mest erfarna låtskrivare som tillsammans sålt mer än 60 miljoner sålda skivor.

Du väljer själv hur du vill jobba. Vissa jobbar mindre, andra jobbar mer med möjligheten att faktiskt kunna få leva på sin musik och få chansen att utvecklas i sitt låtskrivande.

Kontakta: criss@epidemicsound.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...