Jump to content
Annons

Fåtölj till inspelningsstudion?


GeorgieFree

Recommended Posts

Behöver ha höj och sänkbar, hög rygg för stöd för huvud vid lyssnin, långa arbetspass,

inte skinn - plast som ger kondens och svett, behöver rejäla armstöd för vilande. (inte kinnarps korta små)

Snygg och cool också...lite som de gamla VD fåtöljerna. Iget billigt sit från ikea,

Ingen kinnarps stol uppfyller detta, det är inte en kontorsstol jag ska ha, mer fåtölj a la vardagsrum men med kvaliteten av en ergonomisk kontorsstol...

priset inget problem. detta är en av de viktigaste delarna i min musikstudio. stress-less fåtöljerna är lite för låga?

är ju själv 1,89 lång.

vad har ni?? vad skulle ni vilja ha

?? hittar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Herman Miller Aeron.

Fick min första i 30 års present av kunder. Hade stora problem med nacke, armar och kockröv innan.

Nu har jag 3st och kommer aldrig använda nånting annat. Inte konstigt att den är sedd som världens

mest ergonomiska stol.

Har haft Ikea stolar för 800kr till finare kontorsstolar för

3-4000kr.

Ingen i ens i närheten.

Ligger nånstans på 15000 tror jag. Men finns beggade för typ

5-8000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herman Miller Aeron.

Fick min första i 30 års present av kunder. Hade stora problem med nacke, armar och kockröv innan.

Nu har jag 3st och kommer aldrig använda nånting annat. Inte konstigt att den är sedd som världens

mest ergonomiska stol.

Har haft Ikea stolar för 800kr till finare kontorsstolar för

3-4000kr.

Ingen i ens i närheten.

Ligger nånstans på 15000 tror jag. Men finns beggade för typ

5-8000.

Jag hann före!! Men du har en Herman Miller Aeron. Eller tre t.o.m..

Link to comment
Dela på andra sajter

Herman Miller Aeron. Provsatt en idag och imorgon får jag hem en som jag får pröva i några dagar. gillar verkligen att det luftar och var bekvämt. orolig för nacken utan skyddet. de andra jag provade blev som varma plastsäckar som vanligt. tack för era tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv valde jag en HÅG Capisco. Sadelsits och skönt ryggstöd. Går även att alternera på många sätt. Kan sitta i den en hel arbetsdag utan minsta problem.

8784-9.jpg

Kolla i tråden Arbetsstolar

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

HÅG credo?? ja aeron har jag kollat in men saknar huvudstöd...bara en privatperson säljer aeron i stockholm??? var kan man provsitta?

HÅG Credo har jag. Helt suverän! Jag har haft den i över 10 år och den är fortfarande som ny, trots mycket flitig användning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Ville bara meddela att jag haft min Herman Miller Aeron stol i några månader nu och kan bara säga att den är suverän. Redan har jag i 4 veckor intensivläst och studerat på internet inför musikstudiobygget och kom på när jag varit inne på forumet nu och såg denna tråd att jag inte överhuvudtaget har tänkt på min stol på 4 veckor. När jag flyttade tänkte jag ju att shit stit shit denna stol får INTE bäras av nån annan än mig själv och togs i privatbiltransport dagen innan stora flytten. (min moster ställde en tvätt trådkorg med grejer på sittdynan när jag inte såg.mamma mia!!!!!)

Det måste vara ett gott betyg att stolen bara finns där utan att man märker det. En märklig första stor investering men som jag tänkte, jag kommer behöva sitta en massa under planeringsstadiet.Jag är ju en sitare som byter ställning ofta. Och nu när jag tänker på det så saknar man det där "bakåtlutande med benen upp på fotpall slappliggningen" med denna stol, jag har bara varit så intensivt upptagen att jag inte anv stolen till det än. Men det går att fia med en mobilfotbensällning--eller bara lägga upp de på subbasen o basfällan hahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...