Jump to content
Annons

Telefonnummer som inte finns


debatt

Recommended Posts

Fick ett telefonsamtal i morse när jag fortfarande zzzzzzzzzzz, så jag missade det.

Försökte ta reda på vem som har numret som syntes i displayen, med det gick inte

för alla tänkbara sökalternativ säger att numret inte finns. Hur kan det då ringa

till mig?

Hur är det med de där mobilerna med kort? Telia refill, Comviq fiende och allt vad

de heter. Om vederbörande glömt registrera sig så kanske inte det finns registrerat

nånstans. För man ska skicka in en talong när man köper sånt för att få rabatt,

eller hur är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gjorde ju det efter att först ha kollat runt lite själv.

Men hon sa att mobilnumret inte fanns registrerat nånstans - det fanns inte!

Vadå, sa hon som svarade på numret det? det verkar ju lite märkligt.

Typ "hallå! Nä, du har ringt till ett oregistrerat nummer. Ingen svarar här. Hejdå. This aint the droids you are looking for"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, sa hon som svarade på numret det? det verkar ju lite märkligt.

Typ "hallå! Nä, du har ringt till ett oregistrerat nummer. Ingen svarar här. Hejdå. This aint the droids you are looking for"

Hur tänker du nu?

Nej, hon på nummerbyrån såklart.

Om man inte vill prata med någon så ringer man väl inte upp själv - det vore ju ännu värre, då är man ju sinnessjuk.

Sedan "löste sig" problemet ändå.

Brorsan sa att det varit han, han har mobil med kort.

Ingen med mobil med kort är registrerad, sa han.

Jo, sa jag eftersom jag vet flera med korttelefon som är registrerade.

Men då beror det nog på det där kortet de skickat in som ger dem rabatt,

men som han bajsade i att sända in.

Link to comment
Dela på andra sajter

men ändå alltså, jag fattar inte. Om det ringer nån som man verkligen vill veta vem det var, varför ringer man inte tillbaks?

Två skäl:

Därför att det finns folk man inte vill prata med.

Därför att det finns nummer på svarta listan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är det inte så att man kan ange i inställningarna på sin mobil om man vill att ens nummer skall synas eller inte?

Det är en HELT annan fråga som inte har med tråden att göra, men svaret på den är i vilket fall som helst:

Ja, man kan göra så inför varje samtal man ringer.

Eller så kan man ha hemligt nummer från början.

Men ingen här verkar veta vad svarta listan är för något.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en HELT annan fråga som inte har med tråden att göra,

Jajaja, nu fattar jag vad du syftar på 😊☺️ : ägaren till själva NUMRET finns inte registrerad.

Har du lagt in din brors nummer i din telefonlista nudå, så du vet att det är han?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jajaja, nu fattar jag vad du syftar på 😊☺️ : ägaren till själva NUMRET finns inte registrerad.

Har du lagt in din brors nummer i din telefonlista nudå, så du vet att det är han?

Nej.

Efter att han hade ringt mig så tappade han bort sin mobil, sa han. Så nu har han nån annan med nytt nummer.

Han är en sån som byter mobil flera gånger om året.

Själv kör jag samma i 8-10 år.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en släkting som råkade ut för "företag" från Nigeria och Somalia på svarta listan. När han ringde upp dem så debiterades han en idiotsumma, typ 600 spänn per gång, som du aldrig ser röken av sedan. Därför kan man inte ringa vilket nummer som helst. Ifall ni inte kollar på Uppdrag granskning heller... Teoretiskt kan de sätta vilken summa som helst, typ en miljard. Sedan hamnar det under betalsamtal/tjänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänker du nu?

Nej, hon på nummerbyrån såklart.

Om man inte vill prata med någon så ringer man väl inte upp själv - det vore ju ännu värre, då är man ju sinnessjuk.

Sedan "löste sig" problemet ändå.

Brorsan sa att det varit han, han har mobil med kort.

Ingen med mobil med kort är registrerad, sa han.

Jo, sa jag eftersom jag vet flera med korttelefon som är registrerade.

Men då beror det nog på det där kortet de skickat in som ger dem rabatt,

men som han bajsade i att sända in.

Det har hänt mig också, så nu kan du be din jävla brorsa att sluta ringa mig!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en släkting som råkade ut för "företag" från Nigeria och Somalia på svarta listan. När han ringde upp dem så debiterades han en idiotsumma, typ 600 spänn per gång, som du aldrig ser röken av sedan. Därför kan man inte ringa vilket nummer som helst. Ifall ni inte kollar på Uppdrag granskning heller... Teoretiskt kan de sätta vilken summa som helst, typ en miljard. Sedan hamnar det under betalsamtal/tjänster.

Vad är alltså svarta listan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen med mobil med kort är registrerad, sa han.

Jo, sa jag eftersom jag vet flera med korttelefon som är registrerade.

Men då beror det nog på det där kortet de skickat in som ger dem rabatt,

men som han bajsade i att sända in.

Det kan väl vara olika typer av kort.. Comviq Kontant till exempel är bara ett ringkort. medan Amigo och andra i den familjen har en massa olika tjänster och förmåner kopplade till sig (gratis sms och så vidare). Då behövs väl en registrering för att kunna ta del av dessa.

Red: Lade till ett parantestecken.

Redigerat av Jerry P
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan väl vara olika typer av kort.. Comviq Kontant till exempel är bara ett ringkort. medan Amigo och andra i den familjen har en massa olika tjänster och förmåner kopplade till sig (gratis sms och så vidare). Då behövs väl en registrering för att kunna ta del av dessa.

Red: Lade till ett parantestecken.

Det var väl ett "ringkort" i detta fallet. Fast gratis sms har han ju, det vet jag.

Sedan finns det tillfällen då sådana har gett rabatt på 50 kr att ringa för om man registrerat sig.

Inte värt besväret tycker en del då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...