Jump to content
Annons

Bra absorbanter till mikrofonbås


TurnThemShitsUp (oregistrerad)

Recommended Posts

TurnThemShitsUp (oregistrerad)

Har ska försöka få bort den värsta burkigheten i mikbåset som är typ 1,3X1,3 meter och är byggd med gipsplattor.

Har kollat lite på de akustikplattor som Jam säljer, men jag vill ha något som är ännu tjockare. Gärna 5cm. En annan grej är att dom inte får kosta för mycket, typ som Auraflex.

Förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha.....ja, jag vet, och det är just vad jag skall ha dem till.....jag bara skrev att JAG tittar på dessa, jag menade inte att de var bra för dig! 😏

....de har ju serier för sång"bås" också......DESSA kanske är något för dig!

Eller så plockar du ihop lösa delar och skaffar dig precis det du vill ha! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

...och eftersom generalagenten har 20% introduktionsrabatt, så kan du nog förvänta dig rabatten hos alla ÅF också... 😏

Det kom nyligen in en container med Primacoustic, så det mesta finns att tillgå. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

😱

Det enda som kanske är lite synd, är att det inte finns olika färger, som hos Auralex, men vill man ha det lite mer färgglatt, så borde det gå bra att använda silikatfärg, precis som till Illsonic...

Link to comment
Dela på andra sajter

TurnThemShitsUp (oregistrerad)

Claes, eller någon annan med stil;

Har du någon erfarenhet av Auralex's "Wedges/Wedgies"?

Wedgies verkar bättre än Wedges för dom har nrc på 0.75. dom är 5cm tjocka. Tror ni detta tar bort burkigheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Hur länge har dom sitt introduktionserbjudande med 20%rabatt?

och är det på hela sortimentet? även om det är material som dom inte har hemma i buktiken (estrad)?

Veckans avdammning... 🥰

Senaste inlägget var för nästan ett år sedan - och sedan dess har Primacoustic mer eller mindre utgått, eftersom distributören tog fram en egen linje med akustikprodukter i stället (FoamZorb), för att det blev mer prisvärt, bättre material och billigare frakter etc.

Gå gärna in på min firmasite och titta på olika varianter där. De hetaste tipsen i nuläget, är FoamZorb och Auralex...

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe... ja, jag tittade inte på datumet. 😄

Men när man tittar på priser så ser ju primeacustic lite billigare ut än foamzorb...

I alla fall hörn-bas fällorna som jag var intresserad av. Fast Claes; foamzorb kanske är bättre?

//Markus

FoamZorb har högre densitet, så de absorberar lite bättre - och i nuläget blir det nog väldigt dyrt med Primacoustic, eftersom de inte lagerförs i Sverige (åtminstone såvitt jag vet...) och man därför åker på frakten från Canada (som är Primacoustic's hemland...).

Auralex LENRD kan också vara ett intressant altenativ. De är lite dyrare än FoamZorb LF Trap300 - och finns bara i paket om 8st, i stället för 4st som med LF Trap300 - men de går att få i ett par olika färger och inte bara grå... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...