wicked_s Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Vet inte om det är jag som är efter och att alla redan har sett denna innan, men jag såg nyss en skitrolig sida med nickelback (inga favoriter bör tilläggas), där man hör tydligt hur de använder samma låt som två olika låtar. Detta är ju rätt smart, eftersom att första gången så blev det ju en superhit... http://www.thewebshite.net/nickelback.htm Något för latmaskar kanske?
kartan Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Ett gammalt klassiskt knep när man inte orkar ta tag i att komma på något nytt 😆 Ett annat bra exempel är låtarna Silent people och Bumble bee boy som båda är med på skivan Bagsy me med Wannadies. Samma låt, lite annorlunda arr och olika låttexter 😄
Håkan Ekberg Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Låter nästan som ett uppslag för en tredje hit 😏 Håkan
insolitus Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Eller vad sägs om Dr Bombay med låtarna SOS och Calcutta? 😉
hammagrella Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 ...eller vad sägs om Status Quo? Tomas Ledin & Uggla är också rätt bra på vindsröjning numera... 🙂
nurfen Postat 27 februari 2005 Postat 27 februari 2005 ..men vad sjunger de om i den nya versionen av låten, Someday, då? Now the story's played out like this Just like a paperback novel Let's rewrite an ending that fits Instead of a Hollywood horror Nothing's wrong, just as long as You know that someday I will 🙂
capp Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 sos och calcutta använder samma ackordföljd, synth trummor och tempo...upptäckte det när jag gjorde en låt av båda. refrängerna varvar varandra så att det nästan aldri blir lugnt 😳 skulle vara kul att ladda upp men...jag vet inte riktigt hur...jag måste väl lägga den på någon webbplats?
Tobbe Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 sos och calcutta använder samma ackordföljd, synth trummor och tempo...upptäckte det när jag gjorde en låt av båda. refrängerna varvar varandra så att det nästan aldri blir lugnt 😳 skulle vara kul att ladda upp men...jag vet inte riktigt hur...jag måste väl lägga den på någon webbplats? Liten varning bara, det är en sån grej som du ingentligen behöver rättigheter för att gjöra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.