Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet inte om det är jag som är efter och att alla redan har sett denna innan, men jag såg nyss en skitrolig sida med nickelback (inga favoriter bör tilläggas), där man hör tydligt hur de använder samma låt som två olika låtar. Detta är ju rätt smart, eftersom att första gången så blev det ju en superhit...

http://www.thewebshite.net/nickelback.htm

Något för latmaskar kanske?

Annons
Postat

Ett gammalt klassiskt knep när man inte orkar ta tag i att komma på något nytt 😆 Ett annat bra exempel är låtarna Silent people och Bumble bee boy som båda är med på skivan Bagsy me med Wannadies. Samma låt, lite annorlunda arr och olika låttexter 😄

• 2 veckor senare...
Postat

..men vad sjunger de om i den nya versionen av låten, Someday, då?

Now the story's played out like this

Just like a paperback novel

Let's rewrite an ending that fits

Instead of a Hollywood horror

Nothing's wrong, just as long as

You know that someday I will

🙂

• 1 månad senare...
Postat

sos och calcutta använder samma ackordföljd, synth trummor och tempo...upptäckte det när jag gjorde en låt av båda. refrängerna varvar varandra så att det nästan aldri blir lugnt 😳 skulle vara kul att ladda upp men...jag vet inte riktigt hur...jag måste väl lägga den på någon webbplats?

Postat
sos och calcutta använder samma ackordföljd, synth trummor och tempo...upptäckte det när jag gjorde en låt av båda. refrängerna varvar varandra så att det nästan aldri blir lugnt 😳 skulle vara kul att ladda upp men...jag vet inte riktigt hur...jag måste väl lägga den på någon webbplats?

Liten varning bara, det är en sån grej som du ingentligen behöver rättigheter för att gjöra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.