Jump to content
Annons

midiclip, drag-drop


Vallhagen

Recommended Posts

Hej!

Jag måste ha kommit åt nån inställning, nu är det inte som jag vill ha det:

Ett midiclip i Sonar kan ju som bekant börja "var som helst", mitt i en takt. Alternativt; jag vill klippa ut "ungefär andra halvan" av en miditakt och förflytta den nånstans framåt i mitt projekt. Det är ju en sån grej man gör ofta.

Nu har det blivit såhär: När jag flyttar en bit av ett midiklipp, så "snappar" den fast i början av takten där jag lägger den. Så ska det inte vara (så har det liksom inte varit förut).

Var är inställningen? Örghh...

(Hoppas ni hajjar vad jag menar...)

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...

Dom har ju ändrat varenda kortkommando!

Japp:) Fan inget är som förr!!!

Men i ärlighetens namn, även om det blir en parentes i denna tråd (kanske passar bättre i nån av "X1-trådarna") så är X1 på det hela taget bättre när det kommer till användarvänlighet. Kortkommandona är nya, men på nåt sätt konsekventa. Det blir en inlärningströskel, men sen blir det bättre.

Jag har fortfarande 8.5 installerat bredvid X1, och när jag växlar mellan versionerna så känns 8.5 mest geggigt. X1 må vara en härd av buggar, men the interface är bra:)

Har du bekantat dig med "screensets"? Togglingen mellan Console och Track view är betydligt bättre än förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...