skyy (oregistrerad) Postat 4 juli 2011 Postat 4 juli 2011 Har letat i timmar men finner ingen lösning så nu droppar jag frågan här bland eliten!! 🙂 Ngt studioproffs som kanske kan hjälpa mig!!! Hur kopplar jag ihop följande så väldigt detaljerat som möjligt med namn på in och utgångar osv för att göra tråden så kort som möjligt. Har ett Phonic MM 1002 mixerbord M-Audio Audiophile 2496 ljudkort och ett par rokit 8 monitorer Tänkt att använda guitar rig 4 och cubase för in och uppspelning har även en Roland GP 100 som jag ev har tänkt att använda. Så den får ni gärna oxå förklara var den ska in. Är oerhört tacksam för svar 🙂))))))))))
Demonproducenten Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 (redigerat) Har ett Phonic MM 1002 mixerbordM-Audio Audiophile 2496 ljudkort och ett par rokit 8 monitorer en sån här alltså? monitorerna kopplar du från ctrl room L/R in i ljudkortet från antingen rec out - är osäker på om efx send skulle kunna användas också GP100 är väl en gitarrpedal? in med den i line 3/4 tex edit: glömde säga att från ljudkortets ut kan du koppla mot 2T RTN - så trycker du ner knappen "to ctrl rm" Redigerat 5 juli 2011 av Demonproducenten
skyy (oregistrerad) Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Tack för snabbt svar mitt ser ut så här det är inte mitt och bilden är inte den bästa men man kanske kopplar på samma sätt? Tackar åter igen för snabbt svar 🙂
CHAE Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Ja, så länge det finns en "control (ctrl) room". Förresten, Demonproducenten: känner igen det där med F/X Send från någonstans i "koppla-mot-ljudkortssammanhang". Sitter på jobbet nu men ska kolla upp det där när jag kommer hem (iofs är det kanske ingenting viktigt, men jag blev nyfiken ändå) Vänligen, CHAE
Demonproducenten Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Förresten, Demonproducenten: känner igen det där med F/X Send från någonstans i "koppla-mot-ljudkortssammanhang". Sitter på jobbet nu men ska kolla upp det där när jag kommer hem (iofs är det kanske ingenting viktigt, men jag blev nyfiken ändå) enda frågetecknet på denna är väl om den inbyggda efx enheten spökar till det
CHAE Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 enda frågetecknet på denna är väl om den inbyggda efx enheten spökar till det Mm, jag har för mig (men minns inte helt säkert) att jag skulle koppla upp ett mixerbord mot ett ljudkort (ESI Juli@) och fick tipset att man (bl a) skulle gå via F/X Send men att det blev något meck med det 😕
Demonproducenten Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Mm, jag har för mig (men minns inte helt säkert) att jag skulle koppla upp ett mixerbord mot ett ljudkort (ESI Juli@) och fick tipset att man (bl a) skulle gå via F/X Send men att det blev något meck med det 😕 kan bli meckigt med stereo om det bara finns en send
skyy (oregistrerad) Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Hej har kopplat som du föreslog men när jag startar ex guitar rig 4 som enskilt program så låter det som en förstärkare står på väldigt hög volym men jag får inget ljud förutom brummande. har provat att trycka på 2T RTN knapparna och Aux knappen brevid main reglaget men inget händer förutom rundgång?? Tack på förhand!! 🙂
Demonproducenten Postat 5 juli 2011 Postat 5 juli 2011 Hej har kopplat som du föreslog men när jag startar ex guitar rig 4 som enskilt program så låter det som en förstärkare står på väldigt hög volym men jag får inget ljud förutom brummande. hur du löser enskilda program får du nog ta separat får du ut ljud från datorn via mixern i övrigt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.