Jump to content
Annons

inkopplings problem

Recommended Posts

skyy (oregistrerad)
Postat

Har letat i timmar men finner ingen lösning så nu droppar jag frågan här bland eliten!! 🙂

Ngt studioproffs som kanske kan hjälpa mig!!! Hur kopplar jag ihop följande så väldigt detaljerat

som möjligt med namn på in och utgångar osv för att göra tråden så kort som möjligt.

Har ett Phonic MM 1002 mixerbord

M-Audio Audiophile 2496 ljudkort

och ett par rokit 8 monitorer

Tänkt att använda guitar rig 4 och cubase för in och uppspelning har även en Roland GP 100 som jag ev har tänkt att använda.

Så den får ni gärna oxå förklara var den ska in.

Är oerhört tacksam för svar 🙂))))))))))

Annons
Postat (redigerat)
Har ett Phonic MM 1002 mixerbord

M-Audio Audiophile 2496 ljudkort

och ett par rokit 8 monitorer

147173.jpg

en sån här alltså?

monitorerna kopplar du från ctrl room L/R

in i ljudkortet från antingen rec out - är osäker på om efx send skulle kunna användas också

GP100 är väl en gitarrpedal? in med den i line 3/4 tex

edit: glömde säga att från ljudkortets ut kan du koppla mot 2T RTN - så trycker du ner knappen "to ctrl rm"

Redigerat av Demonproducenten
skyy (oregistrerad)
Postat

Tack för snabbt svar mitt ser ut så här det är inte mitt och bilden är inte den bästa men man kanske kopplar på samma sätt?

311.jpg

Tackar åter igen för snabbt svar 🙂

Postat

Ja, så länge det finns en "control (ctrl) room".

Förresten, Demonproducenten: känner igen det där med F/X Send från någonstans i "koppla-mot-ljudkortssammanhang". Sitter på jobbet nu men ska kolla upp det där när jag kommer hem (iofs är det kanske ingenting viktigt, men jag blev nyfiken ändå)

Vänligen,

CHAE

Postat
Förresten, Demonproducenten: känner igen det där med F/X Send från någonstans i "koppla-mot-ljudkortssammanhang". Sitter på jobbet nu men ska kolla upp det där när jag kommer hem (iofs är det kanske ingenting viktigt, men jag blev nyfiken ändå)

enda frågetecknet på denna är väl om den inbyggda efx enheten spökar till det

Postat

enda frågetecknet på denna är väl om den inbyggda efx enheten spökar till det

Mm, jag har för mig (men minns inte helt säkert) att jag skulle koppla upp ett mixerbord mot ett ljudkort (ESI Juli@) och fick tipset att man (bl a) skulle gå via F/X Send men att det blev något meck med det 😕

Postat

Mm, jag har för mig (men minns inte helt säkert) att jag skulle koppla upp ett mixerbord mot ett ljudkort (ESI Juli@) och fick tipset att man (bl a) skulle gå via F/X Send men att det blev något meck med det 😕

kan bli meckigt med stereo om det bara finns en send

skyy (oregistrerad)
Postat

Hej har kopplat som du föreslog men när jag startar ex guitar rig 4 som enskilt program

så låter det som en förstärkare står på väldigt hög volym men jag får inget ljud förutom brummande.

har provat att trycka på 2T RTN knapparna och Aux knappen brevid main reglaget men inget händer förutom

rundgång??

Tack på förhand!! 🙂

Postat

Hej har kopplat som du föreslog men när jag startar ex guitar rig 4 som enskilt program

så låter det som en förstärkare står på väldigt hög volym men jag får inget ljud förutom brummande.

hur du löser enskilda program får du nog ta separat

får du ut ljud från datorn via mixern i övrigt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.