Jump to content
Annons

Metallica gör album med Lou Reed


spaceman

Recommended Posts

Annons

låt mig gissa... det blir en skiva med elgitarr, akustiska trummor, elbas och sång? nytt och fräscht...

nu får jag skit från forumets. hårdrockskollektiv. let the flames burn! 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt-det där med synth och sampling är inte vidare nytt heller.

😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är lugnt-det där med synth och sampling är inte vidare nytt heller.

😉

Glömt att svara på det här 😉

Nä, det är inte heller nytt. Men det finns fler instrument än synth, sampler, (el-)gitarr, elbas och akustiska trummor 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömt att svara på det här 😉

Nä, det är inte heller nytt. Men det finns fler instrument än synth, sampler, (el-)gitarr, elbas och akustiska trummor 😑

Metallica gör nytt album med dragbasun, mungiga och nyckelharpa...oj, vad det blir tuuuungt!😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica gör nytt album med dragbasun, mungiga och nyckelharpa...oj, vad det blir tuuuungt!😆

.. och mitt i låten kommer ljudet av en vinkelslip mot metall, medan tiotusen studsande fotbollar ompitchade ger en basgång.. sen kommer en barnkör in och åkallar något ont medan en cello spelad med en träpinne ger värme till mixen.

Skulle vara fett!

Link to comment
Dela på andra sajter

.. och mitt i låten kommer ljudet av en vinkelslip mot metall, medan tiotusen studsande fotbollar ompitchade ger en basgång.. sen kommer en barnkör in och åkallar något ont medan en cello spelad med en träpinne ger värme till mixen.

Skulle vara fett!

Och det skulle Metallica ro iland som inte ens kan få den mest simpla rocklåt "Sweet Jane" med Mott the Hoople att svänga tillsammans med Lou Reed...Skulle inte tro det!?😲

Link to comment
Dela på andra sajter

låt mig gissa... det blir en skiva med elgitarr, akustiska trummor, elbas och sång? nytt och fräscht...

nu får jag skit från forumets. hårdrockskollektiv. let the flames burn! 😉

Ja, riktiga instrument med talangfulla människor bakom.

Grymt ointressant att se en elektronisk konsert, 1 kille med en synth och en kille med en bärbar dator, kan man lika gärna gå på en nattklubb.

Nattklubbsmusik är enligt mina definitioner den mest omusikaliska musiken som finns - musik som inte är till för att lyssnas till, utan dansas till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, riktiga instrument med talangfulla människor bakom.

Grymt ointressant att se en elektronisk konsert, 1 kille med en synth och en kille med en bärbar dator, kan man lika gärna gå på en nattklubb.

Nattklubbsmusik är enligt mina definitioner den mest omusikaliska musiken som finns - musik som inte är till för att lyssnas till, utan dansas till.

okej 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...