JohnRick Postat 16 juni 2011 Postat 16 juni 2011 Gör lite småjobb online. I det här fallet har kund skickat stereofil i mp3format där vederbörande vill tona ned, alternativt helt ta bort, en rätt genomträngande walking bass som ligger över en a capella beat-grupp (typ). Mig veterligen kan jag knappast ta bort basen från stereofilen helt, då absolut allt är centrerat. Hade kanske funkat om rösterna varit panorerade genom split mono, phase inversion och lite HP, men i det här fallet? Det enda jag kan göra som jag ser det är high-pass, sedan multiband-comp upp till runt 200 HZ, bredbandcomp, innan jag plockar bort lite andra irriterande frekvenser jag tyckte mig snappa upp. Eller hur hade ni gjort?
Demonproducenten Postat 16 juni 2011 Postat 16 juni 2011 Eller hur hade ni gjort? går inte att få bort som sagt jag hade nog lokaliserat så exakt som möjligt vad det genomträngande ligger i för register å multibandskomprimerat bort så mycket som går det blir förstås en halvmesyr eftersom det kommer påverka allt i samma område åtminstone när kompressorn jobbar är det jobbiga frekvenser han vill ha bort kan det funka bra - är det själva basen han stör sig på funkar det bara halvbra
JohnRick Postat 16 juni 2011 Trådstartare Postat 16 juni 2011 går inte att få bort som sagt jag hade nog lokaliserat så exakt som möjligt vad det genomträngande ligger i för register å multibandskomprimerat bort så mycket som går det blir förstås en halvmesyr eftersom det kommer påverka allt i samma område åtminstone när kompressorn jobbar är det jobbiga frekvenser han vill ha bort kan det funka bra - är det själva basen han stör sig på funkar det bara halvbra Tack. Precis som jag tänke m.a.o. I värsta fall får jag be kundjäveln att vända sig annorstädes. Men det vore ju trevligt att ha en nöjd sådan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.