Jump to content
Annons

Mick har gått ifrån låg volym till extremt låg


Bonusforum

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett US-122 och en mick och när jag spelar in akustisk gitarr har det varit rätt lågt men det har iaf givit utslag på cubase och man kan höja upp det så det blir rätt bra. Nu dock rätt långt senare så testar jag att spela in med samma grejer på samma spår och man hör gitarren sjukt svagt men det syns inte ens på "volymraden" och spelar ingen roll om man höjer, det är fortfarande sjukt lågt.

Funderar vad det kan bero på? Jag har inte ändrat några inställningar, jag har samma avstånd mellan mick och gitarr och alla rattar är inställda i mitten. Någon som har nån idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kan också vara att du av någon anledning sänkt master IN i ljudkortets inställningar som du kommer åt via kontrollpanelen. (om de är windows) mac har jag ingen aning om va de heter.

har hänt mig ett flertal gånger.. sen har du simpla grejer som att en PAD-knapp är nertryckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och du har vänt miken åt rätt håll? Man vet ju aldrig, liksom (Garva inte, det har hänt många 😑 )

Senaste drivisar? (Ett långskott ska erkännas men lite uteslutningsmetoden kan ju aldrig skada).

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...